هزینه تحصیل در استرالیا از مهم ترین دغدغه های دانشجویانی است که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند.

 استرالیا دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی و دانشگاه هایی معتبر در سطح جهانی است. هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا، با توجه به امکانات آموزشی و سطح زندگی دانشجویی در این کشور، بسیار به صرفه بوده و نسبت به کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان بسیار پایین تر است.    



هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا معمولا سالانه بین 30 تا 40 هزار دلار استرالیا می باشد.

 رشته هایی مانند پزشکی، پرستاری و یا داروسازی که از رشته های پرطرفدار دانشجویان ایرانی می باشند، از جمله رشته هایی هستند که می بایست از مقطع کارشناسی آغاز شده و در مقاطع بالاتر ادامه داده شوند

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا

 

 هزینه تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا در مقطع کارشناسی ممکن است بین 40 تا 45 هزار دلار استرالیا باشد و طول دوره آن 4 سال می باشد.

 بعد از این مقطع دانشجویان می توانند تخصص خود را در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب نمایند.

 هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا در سال 35000 تا 45000 دلار است، اما برای رشته های ذکر شده، به دلیل حساسیت این رشته ها ممکن است کمی بالاتر باشد.

لازم به ذکر است که اگر چه هزینه این رشته ها در کشور استرالیا نسبت به سایر رشته کمی بالاتر می باشد، اما مدرک دریافت شده از این دانشگاه ها در تمامی کشورها مورد تأیید و قابل استفاده می باشد.

 بنابراین هزینه تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا نسبت به سایر کشورهایی که مدارک معتبر این رشته ها را ارائه می دهند، مقرون به صرفه تر است.

 

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در استرالیا

 

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در استرالیا نیز همانند رشته پزشکی، کمی از رشته های دیگر بالاتر است و در برخی دانشگاه ها تا سالانه 48000 دلار نیز می رسد.

 

هزینه تحصیل در رشته های خلبانی و هوانوردی در استرالیا چقدر است؟

 

بعضی از دانشگاه های استرالیا رشته هایی مانند هوانوردی و یا خلبانی را نیز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند که دانشجویان با داشتن پیش نیازهای این رشته ها می توانند در آن ها به تحصیل بپردازند.

هزینه تحصیل خلبانی در استرالیا سالانه بین 40 تا 50 هزار دلار استرالیا خواهد بود.

 

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در کشور استرالیا چقدر است؟

 

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا از سالانه حدود 18000 دلار استرالیا آغاز می شود.

در این مقطع دانشجویان می توانند از بورسیه کامل تحصیلی بهره مند شوند.

 دانشجویانی که قادر به دریافت این بورسیه باشند شهریه رایگان خواهند داشت و سالانه مبلغی بابت هزینه زندگی خود از دانشگاه نیز دریافت می نمایند.

 مبلغی که دانشگاه ها بابت زندگی دانشجویان پرداخت می کنند، متفاوت است اما به میزانی خواهد بود که تمامی هزینه های دانشجو را در برگرفته و دانشجو نیاز به کار نداشته باشد.

 لازم به ذکر است که دانشجویان دکترا در استرالیا اجازه کار تمام وقت خواهند داشت.

 

به طور کلی، استرالیا یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که مایل هستند در خارج از کشور تحصیل و زندگی کنند.

 تحصیل یکی از مهم ترین اصول کشور استرالیا بوده و وجود دانشگاه های معتبر بین المللی و تحصیل هزاران دانشجو از سراسر دنیا در این کشور ثابت کننده این موضوع است.