تولید رولزرویس داون رسماً خاتمه یافته است. این خودرو که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، پرفروش‌ترین محصول روباز تاریخ رولزرویس محسوب می‌شود.

خورشید رولزرویس داون غروب کرد زیرا این کانورتیبل فوق لوکس رسماً از خط تولید کنار رفته است. به گفتهٔ رولزرویس، این خودرو پرفروش‌ترین مدل روباز تاریخ شرکت بوده است. رولزرویس این ماشین را برای جلب خریداران جوان‌تر به سمت برند خود در نظر گرفته بود. برای ساخت داون این شرکت از کوپهٔ ریث به‌عنوان نقطهٔ شروع استفاده کرد اما نمی‌خواست صرفاً سقف آن را جدا کند. به همین دلیل، خطوط بدنه تغییر کردند و ۸۰ درصد از پانل‌های بدنه به‌طور خاص برای داون ساخته شدند.

رولزرویس در ابتدا قصد استفاده از سقف فلزی را در داون داشت اما نهایتاً سقف پارچه‌ای که با استفاده از متریال مختلفی مثل کشمیر ساخته می‌شد را انتخاب کرد. به گفتهٔ این شرکت، داون ساکت‌ترین کانورتیبل جهان محسوب می‌شود. در طول توسعهٔ این خودرو، رولزرویس از مانکنی با کلاه‌گیس بلند بر سر استفاده کرد. سپس مهندسان از نحوهٔ جریان موها در باد فیلم گرفتند تا سقف را به شکلی بهینه طراحی کنند. این کانورتیبل فوق لوکس همچنین سواری فوق‌العاده راحتی هم داشت تا جایی که به گفتهٔ رولزرویس، یک روزنامه‌نگار آمریکایی هنگام وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در حال رانندگی با داون بوده و تا وقتی خبر این اتفاق را نخوانده بود اصلاً متوجه وقوع آن نشد.



داون برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 مجهز بود که در زمان معرفی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت. به لطف این نیرو، کانورتیبل رولزرویس ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید و تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت امکان باز یا بسته کردن سقف آن وجود داشت. بعداً اما نسخهٔ بلک بج هم ارائه شد که خروجی موتور V12 را به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن متر گشتاور رساند. رولزرویس چندی پیش کوپهٔ الکتریکی اسپکتر را به‌عنوان جایگزین ریث معرفی کرد ولی هنوز مشخص نیست که این خودرو هم نسخهٔ کانورتیبل خواهد داشت یا نه.