اینستاگرام مدت‌هاست که دیگر فقط یک پلت‌فرم برای اشتراک لحظات خاص و غیر خاص زندگی شخصی و خصوصی محسوب نمی‌شود. بلکه از آن به عنوان یک ابزاری تجاری هم برای شرکت‌های مختلف افراد نوپا در کسب و کاراستفاده می‌شود.

اینستاگرام کاربردهای جالب‌تری هم دارد و به ستاره‌های مشهور کمک می‌کند تا از طریق این شبکه اجتماعی مشهورتر شوند یا شهرت خود را بیشتر حفظ کنند؛ تا آنجا که از این پلت فرم می‌توان برای کشف ستاره‌های موفق‌تر استفاده کرد!

محققان دانشگاه ایندیانا با بررسی دقیق فید اینستاگرام کاربران خانم و آقای قابل توجه، الگوریتمی توسعه‌ داده‌اند که می‌تواند تشخیص دهد چه چهره‌هایی به زودی مشهور خواهند شد. جالب این است که آنها با تحقیقات‌شان به آن رسیدند این است که هر چه حضور و فعالیت بیشتری در رسانه‌های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام داشته باشید، احتمال شهرت و موفقیت‌تان بیشتر خواهد بود. بلطبع این موضوع یعنی ایجاد فاصله با طرف‌داران تاثیر منفی در میزان محبوبیت دارد.

همین موضوع را می‌توانیم در کشور خودمان هم مشاهده کنیم. ستارگان سینمایی با حضورشان در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و اشتراک‌گذاری لحظه‌هایی از زندگی خصوصی‌شان توانسته‌اند محبوبیت بیشتری به دست بیاورند.