صبح امروز اپل هفت مدل عرضه نشده از کامپیوترهای مک را در کمیسیون اقتصادی اوراسیا به ثبت رساند. این مک های جدید که ماهیت شان پیشتر توسط وبسایت MacRumors فاش شده بودهمگی با نام کامپیوترهای قابل حمل در اسناد کمیسیون مذکور خوانده شده اند و این گمانه زنی را تقویت می کنند که در ماه های آتی باید شاهد معرفی مک بوک های جدیدی باشیم.

اسناد فاش شده هیچ اطلاعاتی در مورد مک بوک های جدید اپل ندارند و صرفا در آنها اشاره شده که سیستم عامل موهاوی macOS را اجرا می کنند (و نه نسخه کاتالینا که چندی پیش در کنفرانس WWDC رونمایی شد). با این حال به نظر می آید که دست کم یکی از این هفت مدل، مک بوک ۱۲ اینچی جدید باشد و دیگری نیز نسل جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچی.

 

این خبر قطعا برای آنهایی که نوت بوک های بزرگ را ترجیح می دهند بسیار خوشایند خواهد بود چراکه مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل می تواند نمایشگری بزرگ را در بدنه یک نوت بوک کوچک با خود به ارمغان بیاورد و این نیز به لطف حاشیه های کم نمایشگر و بدنه باریک آن میسر خواهد شد.

اما حتما تایید می کنید که نبود یک لپ تاپ ۱۷ اینچی در سری مک بوک های اپل خلاء بسیار بزرگی را ایجاد کرده چراکه این شرکت از سال ۲۰۱۲ تاکنون هیچ نسخه به روز رسانی شده ای برای این ابعاد ارائه نکرده است.

این لپ تاپ ها احتمالا شهریور ماه معرفی می شوند

با در نظر داشتن تعداد مدل های ثبت شده میتوان انتظار داشت که نسخه جدیدی از مک بوک ایر اپل نیز به زودی معرفی شود و چه بسا شاهد ارائه دو پیکره بندی ۱۱ و ۱۳ اینچی برای آن باشیم  هرچند از آنجایی که تازه یک سال از معرفی آخرین نسخه مک بوک ایر اپل می گذرد این احتمال کمی بعید به نظر می رسد.

در هر حال بعید به نظر است تمامی مک بوک های جدید اپل که در کمیسیون اوراسیا ثبت شده اند (به غیر از نسخه ۱۶ اینچی) نسخه های به روز شده برای سری پرو باشند چراکه این سری از نوت بوک های اپل پیش بینی می شود که اپل این لپ تاپ ها را در جریان کنفرانس خبری شهریور یا مهرماه خود معرفی کند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر