اگر چه اوبر فعالیت خود را با سرویس به اشتراک گذاری خودرو آغاز کرده، اما در طول حیات کوتاه مدت خود سعی داشته با طرح ایده های نوین وسایل نقلیه دیگری مثل دوچرخه ها و اسکوترهای برقی را نیز به ناوگان خود اضافه کند. حال خبر می رسد این کمپانی آمریکایی به سراغ هلیکوپتر رفته و سرویس اوبر کاپتر (Uber Copter) را راه اندازی کرده است.

این سرویس در ابتدا برای مناطق و مسیرهای محدودی ارایه شده و توسط همه قابل استفاده نخواهد بود. گزارش نیویورک حکایت از آن دارد اوبر کاپتر در مسیر هشت دقیقه ای منهتن جنوبی و فرودگاه JFK به کار گرفته خواهد شد.

 

به گفته اوبر سفرهای انجام شده با اوبر کاپتر از درب مبدا آغاز گشته و به درب مقصد منتهی می شوند، به عبارت بهتر خودروهای موجود در ناوگان مکمل سرویس اوبر کاپتر بوده و وظیفه انتقال مسافرین به محل بلند شدن هلی کوپتر و رساندن آنها به مقصد نهایی پس از فرود بر عهده آنها خواهد بود.

اوبر ادعا می کند این سرویس در عرض 30 دقیقه مسافرین را بین مسیرهای یاد شده جابجا کرده و در مقایسه با تردد زمینی، تا یک ساعت (بسته به وضعیت ترافیک) در زمان مسافرین صرفه جویی خواهد نمود.

 

سرویس اوبر کاپتر از 9 جولای (18 تیرماه) راه اندازی خواهد شد. این سرویس برای هر شخص بین 200 الی 225 دلار هزینه در بر دارد که تقریبا سه برابر سرویس عادی اوبر یا نمونه های مشابه دیگر است. رزرو اوبر کاپتر به صورت لحظه ای و یا تا پنج روز قبل امکان پذیر بوده و مسافرین خواهند توانست یک آیتم سبک مثل کیف دستی و یک ساک تا 18 کیلوگرم وزن همراه خود داشته باشند.

اوبر کاپتر تنها برای مشترکین پلاتینوم و دایموند عرضه شده؛ این دسته جزو مشترکین ثابت و پر استفاده اوبر محسوب می شوند. برخلاف تلاش های قبلی، به نظر می رسد این بار تصمیم اوبر در راه اندازی سرویس هوایی جدی تر باشد. شاید این سرویس دروازه ای برای ورود به دوران تاکسی های پرنده اوبر باز کند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر