آپشن ها و امکانات ایمنی و رفاهی محصولات داخلی یکی یکی جذف می شوند و برخی کارشناسان معتقدند که خودروسازان داخلی این روزها برای صرفه‌جویی در هزینه تولید به حذف آپشن‌ها یا جایگزینی برخی قطعات بی‌کیفیت متوسل شده‌اند، اما برخی دیگر نیز کمبود مواد اولیه در اثر تحریم ها را زمینه ساز این تغییرات می دانند. در همین رابطه اما ایران‌خودرو به تازگی با انتشار اطلاعیه‌هایی در وب‌سایت خود، از عدم امکان تحویل دنا با امکانات قبلی خبر داده است و حالا به نظر می رسد که این خبر زمینه ساز ارائه نسخه کم آپشن تری از دنا باشد.

این رویه از حذف زه ضربه‌گیر در پراید آغاز شد و به محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو سرایت پیدا کرد. پس از آنکه ایران خودرو دنا پلاس را با دو تیپ چهار کیسه هوا و دو کیسه هوا به بازار معرفی کرد و با گذشت زمان نسخه چهار کیسه هوا را از فهرست فروش خود حذف کرد حالا تصمیم گرفته است برخی امکانات ایمنی نظیر ترمز دیسکی عقب را از فهرست پژو پارس LX نیز حذف کند.

 

در این زمینه برخی از مشتریان محصولات داخلی از حذف ضبط صوت و زه ضربه گیر گرفته تا رینگ اسپرت و سیستم سخنگوی عیب‌یاب برخی خودروها گله می‌کنند و اینکه اگر مشتری خواهان نصب برخی از این قطعات باشد باید هزینه جداگانه‌ای را به خودروساز بپردازد چرا که این قطعات آپشنی به حساب می‌آید که مشتری باید وجه آن را جداگانه پرداخت کند
چند روزی است ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌هایی در وب‌سایت خود، از عدم امکان تحویل دنا با امکانات قبلی خبر داده است. براین اساس دنا با کد کلاس ۷۰۱۱۲ تولید می‌شود و به جای داشتن رینگ آلیاژی آلومینیومی به رینگ فولادی و قالپاق مجهز است. همچنین کروز کنترل که یک آپشن مهم در این خودرو به شمار می‌رود، از امکانات رفاهی این خودرو حذف شده است.
از سوی دیگر به دلیل تحریم‌های صنعت خودروسازی کشورمان شاهد به کارگیری برخی قطعات بی‌کیفیت در خط تولید خودروسازان هستیم؛ قطعاتی که جان و مال مشتری را هدف قرار می‌دهد.

این درحالیست که خودروسازان در شرایط فروش فوری اخیر خود، قیمت ها را به شکل قابل توجهی افزایش داده اند و بنابراین به نظر نمی رسد که ارزان سازی گسترده با توجه به افزایش قیمت های اخیر، توجیهی داشته باشد، اما در صورت ارتباط این موضوع با تحریم ها باید پرسید که آیا صنعت خودروسازی ایران پس از پنجاه سال، توانایی تولید رینگ های آلیاژ آلومینیومی را در کشور ندارد؟

[به روز رسانی]
ظاهرا حالا سانروف نیز به لیست تجهیزات بدون امکان تولید در خال افزوده شده و برای نخستین بار شاهد فاکتور شدن نمونه های دنا پلاس بدون وجود رینگ اسپرت و سانروف هستیم، شاید با ادامه این وضعیت، دنا پلاس رفته رفته به دنای معمولی نزدیک شود و فاصله سطح تجهیزاتی دنای معمولی نیز با سمند و پژو 405 کاهش یابد.

 

حذف رینگ آلومینیومی از خودروی H30 کراس [به روز رسانی]
خودروی دانگ فنگ H30 کراس از پس بدون رینگ آلومینیومی به متقاضیان عرضه خواهد شد.
قراردادهای H30 كراس با موعد تحویل آذرماه و برنامه فروش 90325 از كد كلاس 72303 (رینگ آلومینیومی) به 72304 (رینگ فولادی) می توانند از روز سه شنبه مورخ 98/02/31 نسبت به تبدیل اقدام نمایند.
متقاضیان در صورت موافقت جهت تکمیل فرم تبدیل به نمایندگی محل ثبت نام مراجعه نمایند.
بدیهی است مبلغ مابه التفاوت رینگ به همراه کلیه سودهای متعلقه (مشاركت، تاًخیر و ...) به مشتریان محترم مسترد خواهد شد.

تجهیزات H30 کراس با کد 72304:

 

لیست تجهیزات دنا پلاس بازهم کوچکتر شد
شرکت ایران خودرو لیست جدیدی از آپشن‌های باقی‌مانده خودروی دنا پلاس و دنا پلاس توربو را منتشر کرد.
در گزارش چند هفته پیش، حذف سانروف در دنا پلاس اعلام شد و هم اینک این آپشن از دنا پلاس توربو نیز حذف شده است.
پس از حذف 2 ایربگ و سانروف از خودروهای دنا حالا نوبت به حذف آنتن کوسه ای، GPS و جا عینکی از این محصول شده است.
لیست امکانات جدید دنا پلاس:

 

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتراینجارا کلیک نمایید.

منبعخبر