کوچکترین نوزاد دختر به دنیا آمده که امیدی به زنده ماندنش بیش از یک ساعت نمی رفت بعد از 5 ماه از بیمارستان مرخص و روانه خانه شده است.

والدین سیبی تمایل داشتند که هویت فرزندشان مخفی بماند.
این نوزاد با اسم مستعار «سِیبی» که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در سن دیگو به دنیا آمده بود تنها 245 گرم وزن و اندازه ای تقریباً در حد یک سیب بزرگ داشت. اکنون 5 ماه از تولد این کوچکترین نوزاد نارس به دنیا آمده می گذرد. سیبی حالا 2.5 کیلوگرم وزن دارد و اجازه خروج از بیمارستان را دریافت کرده است. مادر سیبی با عمل سزارین فرزندش را به دنیا آورد و این در حالی بود که تنها 23 هفته و 3 روز از حاملگی اش می گذشت. مادر درباره روز تولد می گوید:

«این ترسناک ترین روز زندگی من بود. فشار خونم به شدت بالا بود و باید دخترم را به سرعت به دنیا می آوردند. من دائم به آنها می گفتم که فرزندم تنها 23 هفته اش است و زنده نخواهد ماند».

تصویر مربوط به ماه مه سال جاری. اینجا سیبی 3 ماهه است.

به طور معمول نوزدانی که در کمتر از 28 هفته متولد می شوند با مشکلاتی از جمله خون ریزی مغزی و نارسایی های قلب و ریه مواجه می شوند. اما با وجود مراقبت های ویژه، سیبی این مشکلات را تجربه نکرد. البته باید در سال های آتی به طور منظم تحت ویزیت های دوره ای قرار گیرد.

سیبی، در زمان تولد در مقایسه با دختر کوچکی که پیش از این رکورد کوچکترین نوزاد را در اختیار داشت 7 گرم سبک تر بود. رکورد قبلی در اختیار نوزادی بود که در سال 2015 در آلمان متولد شده بود. پیش از این کوچکترین نوزاد پسر دنیا با 268 گرم وزن متولد شده بود و پس از 5 ماه مراقبت ویژه از بیمارستان روانه منزل شد.

در نهایت باید اشاره کرد که احتمال دارد نوزادهای کوچک تر از سیبی هم در سراسر جهان متولد شده باشند اما گزارش ها تولد آنها اعلام نشده باشد.

 

برای دیدن مطالب بیشتراینجارا کلیک نمایید.

منبعخبر