اپل هفته‌ی گذشته به‌روزرسانی بتای 13.4 را برای سیستم‌عامل دستگاه استریمینگ اپل تی‌وی منتشر کرد. حال کارشناسان وب‌سایت 9to5Mac موفق شده‌اند در لابه‌لای کدهای این به‌روزرسانی بخش‌هایی پیدا کنند که احتمالا از اپل تی‌وی منتشرنشده خبر می‌دهد.

هنوز از مشخصات دقیق اپل تی‌وی جدید اطلاعاتی دردسترس نیست؛ اما کدهای موجود در tvOS 13.4 حاکی از این هستند که سخت‌افزار این دستگاه برپایه‌ی معماری arm64e ساخته شده است. هر دو تراشه‌ی A12 و A13 بایونیک از همین معماری استفاده می‌کنند؛ بنابراین، احتمالا در این دستگاه یکی از این دو تراشه را شاهد خواهیم بود. نسل فعلی اپل تی‌وی که با نام Apple TV 4K در اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه شد، از تراشه‌ی A10X Fusion بهره می‌برد و از رزولوشن 4K با قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. این تراشه اپل تی‌وی 4K را به یکی از ستاپ‌باکس‌های قدرتمند مخصوص استریمینگ موجود در بازار تبدیل کرده است.

باتوجه‌به اینکه بیش از دو سال از عرضه‌ی اپل تی‌وی 4K می‌گذرد، معرفی نسخه‌ای جدید ستاپ‌باکس استریمینگ اپل چندان هم دور از ذهن نیست. اگر عرضه‌ی اپل آرکید که مستلزم داشتن اپل تی‌وی یا سایر دستگاه‌های اپل است و سرویس استریم ویدئو اپل با نام اپل تی‌وی پلاس را هم در نظر بگیریم، این احتمال بیشتر قوت می‌گیرد. مطمئنا عملکرد هر دو سرویس یادشده با عرضه‌ی نسخه‌ای جدید از ستاپ‌باکس استریمینگ اپل حتی بهتر نیز خواهد شد. به‌عنوان مثال، اپل تی‌وی جدید با تراشه‌ای قوی‌تر اجرای بازی‌های اپل آرکید را بسیار روان‌تر خواهد کرد.

در یک سال گذشته، شایعاتی درباره‌ی نسل بعدی اپل تی‌وی منتشر شده است. در این شایعات، از به‌کارگیری تراشه‌ی A12 بایونیک و درگاه ورودی HDMI 2.1 سخن به‌میان آمده است؛ ازاین‌رو، بعید نیست به معرفی چنین دستگاهی نزدیک باشیم. اپل معمولا هرساله رویدادی در فصل بهار برگزار می‌کند؛ پس احتمالا باید در این رویداد، منتظر معرفی نسخه‌ی جدید اپل تی‌وی با سخت‌افزاری به‌روز باشیم.