سامسونگ در جریان رویداد آنپکد ۲۰۲۰ اعلام کرد که گوگل دوئو را در اپلیکیشن تماس گوشی‌های سری گلکسی S20 ادغام خواهد کرد.

گوگل دوئو (Google Duo) جدیدترین تلاش گوگل برای ساخت اپلیکیشن پیام‌رسان است که علاوه‌بر ارسال پیام، قابلیت برقراری تماس ویدیویی نیز دارد. گوگل پیش از این دوئو را در اپلیکیشن‌های Contacts ،Phone و Messages گوشی‌های پیکسل ادغام کرده بود و با عرضه‌ی این اپ برای پلتفرم‌های مختلف، سعی دارد آن را به رقیبی برای FaceTime اپل تبدیل کند.

با ادغام شدن دوئو در اپ شماره‌گیر (Dialer) گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ، کاربران می‌توانند با فشردن آیکون Duo تماس ویدیویی فول اچ‌دی (1080p) ازطریق شبکه 5G برقرار کنند. ازآنجایی‌که گوگل اپ دوئو را برای بیشتر سیستم‌عامل‌ها عرضه کرده است، کاربران در برقراری تماس تنها به دیگر صاحبان گوشی‌های سامسونگ یا سیستم‌عامل اندروید محدود نخواهند بود.

این اقدام سامسونگ باعث می‌شود کاربران پس از خرید گوشی جدید نیازی به دانلود اپلیکیشن مجزا برای برقراری تماس ویدیویی نداشته باشند. بنابه‌گفته‌ی سامسونگ ادغام دوئو در اپ شماره‌گیر «از گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ آغاز می‌شود»؛ درنتیجه احتمال می‌رود سامسونگ در آینده این قابلیت را به گوشی‌های قدیمی‌تر خود نیز اضافه کند.

سال گذشته گوگل نسخه‌ی تحت وب و قابلیت تماس گروهی را برای دوئو معرفی کرد. کاربران گلکسی اس ۲۰ می‌توانند به‌صورت همزمان با ۸ نفر تماس بگیرند و از لنز واید گوشی برای مکالمه تصویری استفاده کنند. جالب است بدانید درحال‌حاضر حتی گوشی‌های پیکسل گوگل نیز از تماس تصویری ازطریق دوئو با رزولوشن 1080p پشتیبانی نمی‌کنند.