کنترل نسبی دستگاه‌های اندرویدی با کامپیوترهای دسکتاپ با نصب چند اپلیکیشن به‌‌سادگی امکان‌‌پذیر است و با این اپلیکیشن‌ها می‌توان بسیاری از محدودیت‌های ارتباطی بین این دو پلتفرم را برطرف کرد.

امروزه استفاده از ویژگی کنترل از راه دور کامپیوتر با گوشی‌های اندرویدی در میان کاربرانی که می‌خواهند از قدرت دسکتاپ در گوشی‌های‌شان بهره‌مند شوند، گسترش روزافزونی دارد؛ اما آیا می‌دانید امکان کنترل اندروید و گوشی‌های اندرویدی از طریق کامپیوترهای دسکتاپ نیز وجود دارد؟ اگر صاحب دستگاه‌های اندرویدی هستید، می‌توانید آن را به‌راحتی با کامپیوترتان کنترل کنید. حتما شما هم دوست دارید بازی‌های اندرویدی را روی نمایشگر بزرگ‌تر تجربه کنید. این قابلیت می‌تواند تجربه‌ی کار با اندروید را بیش‌ازپیش لذت‌بخش کند و افراد را بیشتر به سمت تماشای ویدیوها، گوش‌دادن به موسیقی‌ها و انجام بازی‌های جذاب سوق دهد.

در این پست قصد داریم شما را با یک اپلیکیشن و روش کاربردی برای کنترل دستگاه‌های اندرویدی از کامپیوترهای دسکتاپ آشنا کنیم که با قابلیت‌های کاربردی‌شان مثل ارسال اس‌ام‌اس با کامپیوتر، همگام‌سازی (سینک‌کردن) اپلیکیشن‌های پیام‌رسان کامپیوتر و گوشی، نمایش نمایشگر گوشی روی صفحه‌نمایش کامپیوتر، مرز های بین دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ را تاحدودی از بین ببرند. 

Join

اپلیکیشن Join که درحقیقت یک اپلیکیشن ارتباطی محسوب می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های مختلف را از طریق مرورگر گوگل کروم به یکدیگر متصل کنند. کاربران با‌استفاده‌از این اپلیکیشن فوق‌العاده می‌‌توانند از مرورگر گوگل به‌عنوان ابزار ارتباطی چندجانبه بین دستگاه‌های با سیستم‌های عامل‌ مختلف استفاده کنند. 

از ویژگی‌های این اپلیکیشن کروم که امکان استفاده از آن در تمام دستگاه‌های دارای مرورگر کروم ازجمله دستگاه‌های اندروید و iOS و کامپیوترهای ویندوز وجود دارد، می‌توان به ارسال اس‌ام‌اس، همگام‌سازی (سینک‌کردن) نوتیفیکیشن‌ها در دستگاه‌های مختلف، به‌اشتراک‌گذاری کلیپ‌بورد به‌صورت دستی و خودکار در بین دستگاه‌های مختلف، نوشتن متن در اپلیکیشن‌های اندرویدی (با‌استفاده‌از این ویژگی زمانی‌که متن را درمرورگر کامپیوتر بنویسید، متن به‌صورت خودکار به اپلیکیشن موردنظر انتقال داده می‌شود) بازکردن لینک‌ها در یک دستگاه و مشاهده‌ی آن‌ها در دستگاه دیگر (مثلا می‌توان لینک‌ها را در کامپیوتر باز و آن‌ها در گوشی مشاهده کنید)، نصب مستقیم اپلیکیشن اندرویدی از مرورگر کامپیوتر یا دستگاهی دیگر روی دستگاه‌های اندرویدی، انتخاب تصویری در مرورگر هر دستگاهی به‌عنوان تصویر پس‌زمینه‌ی گوشی اندرویدی، اجرای بازی‌های اندرویدی روی کامپیوتر با‌استفاده از گوگل اسیستنت اشاره کرد. با تماشای ویدیوی زیر بهتر می‌توانید با این اپلیکیشن آشنا شوید.

اطلاعاتی که از طریق جوین دربین دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارید، تنها در گوگل‌درایو ذخیره می‌شود. در‌صورتی‌که نگران نقض حریم خصوصی خود هستید، می‌توانید برای اپلیکیشن در دستگاه‌های مختلف یک رمز عبور  مشخص کنید.

اگرچه با این اپلیکیشن نمی‌توانید گوشی اندرویدی خود را به‌طور کامل با کامپیوتر کنترل کنید؛ اما نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه سبک‌تر است و باعث کاهش سرعت سیستم یا هنگ‌کردن کامپیوتر نمی‌شود.  

دانلود اپلیکیشن