دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گام جدیدی را علیه تولیدکنندگان سیگارهای الکترونیکی در این کشور برداشت و پیشنهاد داد که تولید و فروش سیگارهای الکترونیکی طعم دار ممنوع شود. در ماه های اخیر نگرانی ها از بابت اثرات این نوع سیگارها بر سلامت مردم افزایش قابل توجهی یافته و بروز بیماری های ریوی جدی در برخی افراد که احتمال می رود به خاطر مصرف همین محصولات باشد بر این نگرانی ها دامن زده است.

این اتفاق دو روز بعد از ارسال نامه سازمان غذا و داروی آمریکا به آزمایشگاه های Juul و هشدار به این شرکت در مورد تبلیغاتی صورت می گیرد که در آنها به دانش آموزان القا می شود این سیگارها کاملا بی خطر هستند.

طبق گزارشی که نشریه CBS آمریکا منتشر کرده است دولت ترامپ تمام تلاش خود را خواهد کرد تا تولید کلیه محصولات دودزای غیر تنباکویی و طعم دار را ممنوع کند. براساس گزارشی هم که بلومبرگ منتشر کرده است ترامپ از دود کردن سیگارهای الکترونیکی تحت عنوان مشکل یاد کرده است.

سیگارهای الکترونیک

 

 

کارخ سفید در بیانیه خود آورده است:

ما باید کاری بسیار بسیار جدی در این رابطه انجام دهیم. ما نمی توانیم به مردم اجازه دهیم که خود را بیمار کنند. مردم در حال مردن هستند.

الکس آذر وزیر خدمات درمانی و انسانی آمریکا در این باره می گوید که سازمان غذا و دارو قصد دارد کلیه سیگارهای الکترونیک طعم دار به غیر از آنهایی که با اسانس تنباکو عرضه می شوند را از بازار جمع آوری کند. طبق گفته این وزارت خانه تولید کنندگان این محصولات همچنان می توانند از سازمان غذا و دارو درخواست مجوز فروش کنند اما تا زمان دریافت مجوز نباید فعالیتی در بازار داشته باشند. او می گوید باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به امید آنکه سیگاری ها دخانیات را کنار بگذارند، به شیوه ای غیرنظام مند مجوز فعالیت این شرکت ها را صادر کرده است.

آذر در توییتی که با استفاده از اکانت رسمی وزارت بهداشت آمریکا منتشر کرد از گرایش شدید دبیرستانی ها و دانش آموزان راهنمایی به سیگارهای الکترونیک خبر داد و نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرد. او در ادامه نوشت: ما باید این روند را متوقف کنیم. به دوره ای نزدیک می شویم که در آن کل نسل بچه ها به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند و این وحشتناک است.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر