کمپانی فورد از سال 2014 محصولات خود را با سیستم اینفوتینمنت SYNC 3 به فروش می رساند. پیش از این نسخه، تولیدات خودروساز آمریکایی با سیستم اینفوتینمنت MyFord Touch راهی بازار می شدند. اگر چه فورد با SYNC 3 گام های رو به جلوی بزرگی را برداشته، اما مشکلات مربوط به خودروهای مجهز به MyFord Touch تمامی نداشته و این شرکت کماکان با آنها درگیر است.

عدم پاسخ دهی مناسب به لمس صفحه یا فرمان های صوتی، هنگ های پیاپی حین رانندگی، شناسایی نکردن تلفن همراه هنگام اتصال و ارایه اطلاعات GPS اشتباه برخی از مشکلاتی است که مالکین خودروهای فورد و لینکلن مجهز به سیستم اینفوتینمنت MyFord Touch را به ستوه آورده و در نهایت آنها را به شکایت از خودروساز میشیگانی وادار کرده است.

FordMyTouch

 

در این پرونده 17 میلیون دلاری شرکت فورد باید به مالکین مدل هایی که بین سال های 2010 تا 2013 خریداری شده اند، مبلغی را به عنوان غرامت پرداخت کند. طبق رای صادر شده، کسانی که تا سه بار سیستم MyFord Touch خود را تعمیر کرده اند، 400 دلار دریافت می کنند.

افرادی هم که دو و یک بار مجبور به تعمیر سیستم اینفوتینمنت MyFord Touch خودروی خود شده اند، می توانند به ترتیب 250 و 100 دلار از فورد طلب کنند. این کمپانی برای افرادی هم که تاکنون برای تعمیر اقدام نکرده و صرفا ناراضی هستند، باید 45 دلار پرداخت کند.

مالکانی که به دنبال دریافت غرامت هستند، باید تا 20 سپتامبر ادعای خود را مطرح نمایند. این تاریخ برای آنهایی است که ساکن ایالت های واشنگتن، نیوجرسی، کالیفرنیا، ویرجینیا، اوهایو، کارولینای شمالی و ماساچوست هستند.

برای دریافت غرامت های فوق یک پیش شرط تعیین شده و آن اینکه مالکین باید خودروهای خود را پیش از نهم آگوست 2013 از نمایندگی های مورد تایید فورد و لینکلن خریداری کرده باشند.

فورد

 

مساله دیگر اینکه آنهایی که سیستم اینفوتینمنت MyFord Touch اتومبیل خود را خارج از دوره وارانتی تعمیر کرده اند، باید اسناد مربوطه را برای دریافت غرامت ارایه کنند.

همانطور که مشاهده می کنید در کشورهای پیشرفته خودروسازان ملزم به جلب رضایت مشتریان خود بوده و به این راحتی ها نمی توانند از دردسرهای محصولات مشکل دار خود فرار کنند، حتی اگر چند سال از زمان فروش این محصولات سپری شده باشد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر