دو نفر از کارکنان یک شرکت نظارتی در انگلستان به دلیل انتشار تصویر جسد «امیلیانو سالا» بازیکن اسبق تیم کاردیف سیتی انگلستان در شبکه های اجتماعی گناهکار شناخته شدند.

تصویر دلخراش جسد امیلیانو سالا مدتی پس از مرگ او در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و پای پلیس بریتانیا را به میان کشید. پلیس بریتانیا با بررسی دفاتر یک شرکت نظارتی که از محیط سردخانه فیلم تهیه می کرد، متوجه شد دو نفر از کارکنان آن به طور غیرقانونی به ویدیوی سردخانه دسترسی پیدا کرده اند.

 


سالا قرار بود با قراردادی 15 میلیون پوندی به کاردیف سیتی ملحق شود

یکی از کارکنان با تلفن همراه خود از فیلم جسد امیلیانو سالا عکس گرفته و آن را از طریق پیامرسان فیسبوک برای دوست خود ارسال کرده است. او علاوه بر سالا از یک جسد دیگر هم عکسبرداری کرده و در شبکه های اجتماعی پخش کرده است.

یکی از بازرسان پرونده در این رابطه می گوید:

«دو خانواده در پی این اقدام دچار رنج و عذاب مضاعف شدند. آنها سوگوار بودند که کار این دو کارمند آنها را بیش از پیش داغدار کرد.»

این دو کارمند با اسامی «Sherry Bray» و «Christopher Ashford» در چندین مورد گناهکار شناخته شده و قرار است دادگاه محاکمه آنها روز 20 سپتامبر (29 شهریور) برگزار شود.

21 ژانویه 2019 امیلیانو رائول سالا تافارل (Emiliano Raúl Sala Taffarel) اهل آرژانتین با هواپیمای پی‌ای-46 پایپر (Piper_PA-46) از نانت فرانسه به مقصد کاردیف در حرکت بود که بر فراز کانال مانش ناپدید شد. پس از جستجوهای فراوان و جمع آوری کمک مالی 220 هزار پوندی برای جستجوی بیشتر توسط یک تیم تفحص خصوصی، در اولین روزهای ماه فوریه، لاشه هواپیما در کف کانال مانش پیدا شد و جسد سالا از عمق 67 متری آب بیرون کشیده شد. بعدها معلوم شد خلبان هواپیما مجوز پرواز در شب را نداشته و دچار کور رنگی بوده است.

سالا هنگام حادثه 28 سال داشت و قرار بود با قراردادی به ارزش 15 میلیون پوند از تیم نانت به کاردیف سیتی منتقل شود.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر