اپل برای به‌روزرسانی خانواده مک بوک منتظر فرارسیدن پاییز و انتشار مک او اس کاتالینا نمانده است.

این شرکت نه تنها مک بوک ایر را با نمایشگر True Tone همراه کرده بلکه قیمت پایه آن را با صد دلار کاهش به ۱۰۹۹ دلار رسانده است. فناوری True Tone که برای اولین بار در تبلت حرفه ای آیپد پرو به کار گرفته شد، از طریق یک حسگر نور محیط را سنجیده و بهترین دمای رنگ را برای تصاویر ایجاد می کند .

مک بوک ایر کماکان از پردازنده دو هسته ای Core i5 با کلاک ۱.۶ گیگاهرتز، ۸ گیگابایت رم، ۱۲ گیگابایت حافظه SSD و پردازشگر گرافیکی مجتمع اینتل ۶۱۷ بهره می برد. همانطور که می بینید خبری از پردازنده یا سخت افزار قوی تر نیست اما حالا به واسطه نمایشگر True Tone کیفیت آن بهبود پیدا کرده است.
مک بوک پروی ۱۳ اینچی

 

این شرکت در کنار به‌روزرسانی مدل مذکور اعلام کرد که دیگر قصد عرضه مک بوک ایر ۱۲ اینچی را ندارد. با این حال مک بوک پروی ۱۳ اینچی با ارتقای سخت افزاری به گزینه ای قابل توجه بدل شده است.

این مدل با نمایشگر True Tone، پردازنده چهار هسته ای نسل هشتم اینتل Core i5 با کلاک ۱.۴ گیگاهرتز، گرافیک مجمع اینتل ایریس پلاس ۶۴۵ و اسپیکرهای قدرتمند عرضه خواهند شد. مدل های جدید به چیپ امنیتی T2 اپل نیز مجهز شده اند که علاوه بر قابلیت های امنیتی، در لحظه به فرمان Hey Siri پاسخ می دهد. همچنین این مدل به تاچ بار و تاچ ID مجهز شده بنابرین دیگر از مک بوک پروی بدون تاچ بار خبری نخواهد بود.

قیمت مک بوک پروی ۱۳ اینچی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت SSD از ۱۲۹۹ دلار شروع شده و برای مدل با ۲۵۶ گیگابایت حافظه به ۱۴۹۹ دلار می رسد. با پرداخت ۲۷۹۹ دلار قدرتمندترین نسخه در اختیارتان قرار می گیرد که به پردازنده چهار هسته ای Core i7 با کلاک پایه ۱.۷ گیگاهرتز و توربوی ۴.۵ گیگاهرتز، ۱۶ گیگابایت رم LPDDR3 و ۲ ترابایت حافظه SSD مجهز شده است.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر