چیپست اسنپدراگون ۲۱۵ آمده تا قابلیت های پیشرفته را با خود به گوشی های ارزان‌قیمت بیاورد. به گفته کوالکام گوشی های دارای این چیپست قیمتی بین ۷۵ تا ۱۲۰ دلار خواهند داشت اما برخی امیدوارند این نرخ تا ۶۰ دلار هم پایین بیاید.

اسنپدراگون ۲۱۵ به لطف معماری ۶۴ بیتی، چهار هسته پردازشی کورتکس A-53 با سرعت کلاک ۱.۳ گیگاهرتز نسبت به نسخه قبلی (اسنپدراگون ۲۱۲) تا ۵۰ درصد سریعتر است. این بهبود حین باز کردن اپ ها و کار با بخش های مختلف سیستم عامل به خوبی خودش را نشان خواهد داد. نوکیا ۲ یکی از گوشی هایی مجهز به اسنپدراگون ۲۱۲ بود اما HMD به خاطر فقدان چیپ قوی با قیمت مناسب در نسخه بعدی آن از تراشه مدیاتک استفاده کرد.

این چیپست امکان پیاده سازی رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۹ به ۹ در گوشی ها را میسر می سازد. این تراشه نخستین عضو از سری ۲۰۰ است که با بهره بردن از پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) دوگانه امکان ثبت تصاویر پرتره را فراهم می کند. از دیگر قابلیت های تصویر برداری آن باید به پشتیبانی از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فیلمبرداری تا 1080p اشاره کرد.
اسنپدراگون ۲۱۵

 

بهینه سازی شارژ باتری هم از دیگر دستاوردهای اسنپدراگون ۲۱۵ است که پردازنده سیگنال دیجیتال Hexagon عامل آن است. به گفته کمپانی سازنده با DSP جدید پخش موزیک برای ۵ روز و اجرای مواردی نظیر مسیریابی برای مدت طولانی فراهم می شود.

کوالکام اسنپدراگون ۲۱۵ را به آدرنو ۳۰۸ مجهز کرده تا رندر گرافیکی ۲۵ درصد از مدل قبلی سریعتر شده و در عین حال مصرف شارژ کمتر شود. از دیگر ویژگی های این چیپست باید به پشتیبانی از دو سیم کارت، پرداخت از طریق NFC، سرعت دانلود شبکه سلو.تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه و سرعت دانلود Wi-Fi تا ۴۳۳ مگابیت (Wi-Fi 5) در ثانیه اشاره کرد.

توسعه چنین چیپست هایی بیش از همه برای کاربران کشورهای در حال توسعه و ما ایرانی ها اهمیت دارد که به خاطر افزایش قیمت دلار بودجه کافی برای خرید برخی گوشی های میان رده را هم نداریم.

 

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر