اینستاگرام مدت‌هاست که مبارزه با آزار و اذیت و نظرات تهدیدآمیز در این شبکه اجتماعی را آغاز کرده و در تازه‌ترین اقدام، از هوش مصنوعی بهره جسته است. به لطف یک ویژگی جدید در اپلیکیشن حالا کاربران می‌توانند جلوی نظر گذاشتن افراد مزاحم زیر پست‌هایشان را بگیرند.

این قابلیت که هنوز در مراحل آزمایشی به سر می‌برد، قدرتی به کاربران می‌دهد که بتوانند جلوی نظر گذاشتن افراد زیر پست‌هایشان را گرفته یا به اصطلاح آن‌ها را «شدو بن» کنند. این موضوع بدان معناست که کاربران این قدرت را خواهند داشت که جلوی انتشار نظرات توهین‌آمیز یا تهدیدکننده را به طور مستقیم گرفته یا فقط خودشان قادر به مشاهده آن‌ها باشند.

همچنین این موضوع برای پیام‌های دایرکت هم صادق خواهد بود. اما اینستاگرام در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرده که یک خصوصیت جدید را هم به اپلیکیشن اضافه می‌کند که می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، پیام‌های توهین یا تهدیدآمیز را شناسایی کرده و به فرد ارسال‌کننده بابت فشردن دکمه Send هشدار بدهد.

اینستاگرام

 

اینستاگرام می‌گوید که در تست‌های به عمل آمده، وجود چنین قابلیتی سبب شده که بعضی افراد پیش از ارسال پست به تبعات آن فکر کرده و گاها از این کار پشیمان شوند. البته شکی نیست که این ویژگی جلوی افرادی که با هدف تخریب و تهدید در اینستاگرام فعالیت می‌کنند را نخواهد گرفت، اما حداقل می‌توان گفت که وجودش بهتر از نبود آن است.

مبارزه با ارعاب، تهدید و توهین در فضای مجازی اگر چه اقدامی مؤثر و ضروری به نظر می‌رسد، اما تحقیقات نشان داده که همیشه نتایج موفقیت‌آمیزی را به همراه ندارد. به عنوان مثال، نشریه The Atlantic سال گذشته با انتشار مقاله‌ای به رفتار عجیب نوجوانان در اینستاگرام پرداخته بود که بیش از سایر گروه‌های سنی حساب‌های کاربری مخصوصی برای نفرت‌پراکنی و ارعاب افراد دیگر می‌سازند.

این حساب‌های کاربری را می‌توان به اینستاگرام گزارش کرد، اما تا برخورد لازم صورت بگیرد ممکن است زمان زیادی گذشته باشد. بنابراین امکانات جدید شبکه اجتماعی برای مدیریت نظرات توهین‌آمیز می‌توانند راهکارهای موقت خوبی به شمار بیایند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر