استودیو نماد، استودیوی حرفه‌ای عکاسی صنعتی، قصد دارد در این مقاله شما را با تفاوت شیوه‌های عکاسی سنتی و مدرن و میزان اثرگذاری آن‌ها بربیننده آشنا کند.

امروزه اهمیت عکسبرداری از محصول و خدمات برای ارائه‌ی آن در سایت، برای هیچ کس پوشیده نیست. تمام صفحات اینترنتی، سایت‌ها و کانال‌ها در حال ارائه‌ی تصاویر محصول خود هستند. بنابراین تصویربرداری از محصول یک عامل مشترک بین رقباست و امتیازی به هیچ کدام از آن‌ها نمی‌بخشد، اما انتخاب فناوری‌های جدید در عکاسی صنعتی می‌تواند شما را از سایر هم صنفی‌ها و رقبایتان متمایز کند.

پس علت تفاوت میزان بازدید از سایت‌ها چیست؟
تاثیر استفاده از فناوری‌های عکاسی صنعتی بر میزان بازدید سایت شما چقدر است؟

بنابر آمار، میانگین مکث هربیننده روی هرعکس نهایتاً ۷ ثانیه است. به نظر می‌رسد یکی از عوامل ایجاد اختلاف بین تاثیر عکس‌ها، زمانی است که بینندگان برای دیدن عکس صرف می‌کنند. هرچه زمانی که بیننده برای بازدید از محصول شما صرف می‌کند، بیشتر باشد، فرصت شما برای معرفی محصول و خدمت‌تان بیش‌تر می‌شود.

پس باید در گام اول جذابیت بصری بیشتری به عکس بخشید تا بازدیدکننده را مشتاق نگه دارد. اما جذابیت فاکتور کافی نیست، معرفی محصول باید علاوه بر برخورداری از جذابیت، آنقدر کامل و قابل اعتماد باشد که مشتری بتواند از شناخت محصول اطمینان حاصل کند.

جالب است بدانید فناوری عکاسی مدرن تصاویری فراهم می‌کند که با فراهم کردن هر دو فاکتور جذابیت و معرفی، مکث بیننده روی عکس را بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر می‌کند.

تکنیک‌ها به شما امکان می‌دهد که با استفاده از فناوری‌هایی مانند ساخت تور مجازی و عکاسی ۳۶۰ درجه، مخاطب را با تصویر سه بعدی فضا و محصول خود مواجه کنید و او را در انتخاب، مصمم نمایید.

در واقع شما چند برابر هزینه‌ای که برای تبلیغات صرف می‌کنید، زمان برای معرفی خود به مخاطب می‌خرید.

در این فرصت، مخاطب می‌تواند با کمک عکس‌های ۳۶۰ درجه، تمام ابعاد محصول را ببیند و از اندازه و کیفیت آن اطمینان بیش‌تری حاصل کند. از طرفی، مشتری با آگاهی از به روز بودن شما، به پیشنهادهای‌تان نیز اعتماد بیش‌تری خواهد کرد.

جالب است بدانید بینندگان، عکس‌های ۳۶۰ درجه را دوبرابر بیش‌تر از عکس‌های معمولی با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

تور مجازی چیست؟
به مجموعه ای از تصاویر پانوراما ۳۶۰ درجه، همراه با فایل های صوتی تور مجازی می گویند که به بیننده امکان مشاهده یک مکان در تمام جهات بدون حضور فیزیکی را می دهد

تور مجازی به مشتریان شما این امکان را می‌دهد بدون صرف وقت و هزینه و تنها با چند کلیک ساده با محیط کاری شما و تجهیزات و سیستم کسب و کارتان آشنا شوند، مثلاً محیط فروشگاه، هتل، خانه یا ماشین را برای او مجسم کنید.

شما همچنین قادر به اضافه کردن گزینه‌هایی مانند ویدئو، نقشه و توضیحات متنی بر روی تور مجازی خود هستید.

چرا سایت‌هایی که از تور مجازی استفاده می‌کنند، روزانه تا سقف ۵ تا ۶ میلیون بازدیدکننده دریافت می‌کنند؟
با توجه به در دسترس بودن چنین عکسی در تمام جهان، مخاطب می‌تواند بدون صرف وقت برای مراجعه‌ی حضوری، در مورد خریداری محصول تصمیم‌گیری کند. این یعنی یک معامله برد-برد در جهان معاصر. همچنین بازدید از یک خانه‌ی در معرض فروش توسط تور مجازی همیشه ممکن است و خانه همیشه در مرتب ترین و زیباترین حالت خود به چشم مخاطب می‌رسد، این در حالی است که بازدید حضوری از خانه هماهنگی‌های بسیاری می‌طلبد و بعد از جلب نظر مشتری انجام می‌شود. در حالی که با ارائه کردن تور مجازی می‌توان قبل از جلب کردن نظر مثبت مشتری، خانه را برای او نمایش داد و اطمینانش را به دست آورد.

در مجموع، ورود به عرصه‌ی تجارت الکترونیک امروزه تعیین کننده میزان شناخته شدن شما توسط مخاطب محصول است و تفاوت کیفیت ارائه‌ی محصول شما در فضای الکترونیک است که می‌تواند امتیازی برای شما نسبت به رقبایتان ایجاد کند.

همانطور که مشتری در فضای حقیقی، به چشمان خودش بیش‌تر از توضیح فروشنده اعتماد می‌کند، در فضای مجازی هم دیدن تصویر با کیفیتی از محصول برای او اولویت خواهد داشت.

اما برای تهیه‌ی چنین عکس‌هایی از کجا باید شروع کرد؟
مسلماً بردوش گرفتن مراحل تهیه‌ی چنین عکس‌هایی برای شما به مراتب پیچیده‌تر از یک متخصص عکاسی است. هزینه خرید دوربین، خرید نرم‌افزار و یادگیری مهارت تهیه عکس از سویی شما را با مشکل مواجه خواهد کرد و از طرفی عدم آشنایی با ترفندهای بازاریابی، ممکن است عکس‌های شما را از دسترس بیننده دور نگه دارد.

پیشنهاد استودیو نماد به شما این است که اگر می‌خواهید محصول‌تان چند برابر بیش‌تر دیده شود و پیش از مراجعه‌ی حضوری مشتری، اعتمادش را جلب کنید به فکر استفاده از فناوری‌های جدید عکاسی باشید و با یک شرکت عکاسی صنعتی همکاری کنید.

منبع خبر