برای همه جالب است که بتوانند در خانه‌ی خودشان سالن ورزشی و مربی خصوصی داشته‌باشند. سامسونگ با معرفی عینک واقعیت افزوده به این خواسته جامه‌ی عمل پوشانده است.

آقای کیم (H.S. Kim)، مدیرعامل سامسونگ در سخنانی طی رویداد CES 2020، سال‌های دهه‌ی پیش‌رو را «دوران تجربه» نامید؛ دورانی که در آن سخت‌افزار و نرم‌افزار به‌گونه‌ای باهم تلفیق می‌شوند که بتوانند خواسته‌های کاربران بنابر سلیقه‌ی آن‌ها برآورده کرده و زندگی را راحت‌تر، شادتر و بامعناتر کنند.

در همین راستا سامسونگ در رویداد CES 2020 علاوه‌بر محصولات دیگر، اولین عینک واقعیت افزوده‌ی خود را رونمایی کرد. این عینک هنوز نام، قیمت و زمان ارائه‌ی دقیقی ندارد و دلیلش هم این است که به‌عنوان نسخه‌ی نمایشی بخشی از یک پروژه معرفی شده که هدفش نمایاندن تأثیر استفاده از واقعیت افزوده در بهبود شرایط بدنی است. سامسونگ با معرفی این محصول در CES 2020 شاید به اندازه‌ی یکی دو سال از اپل پیشی گرفت.

این نسخه‌ی نمایشی به‌گونه‌ای طراحی شده‌بود که نشان دهد چطور سیستم GEMS سامسونگ (که با هدف بهبود شیوه‌ی راه رفتن و تقویت عضلات طراحی شده) می‌تواند همراه‌با یک مربی واقعیت افزوده مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم سال گذشته توسط سامسونگ معرفی شد و نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی آن حالا می‌تواند مربی بدن‌سازی باشد. عینک واقعیت افزوده‌ای که امسال معرفی شده به گوشی‌های گلکسی که در نزدیکی آن قرار دارند متصل می‌شود. شخصی که عینک را بر چشم زده می‌تواند یک محیط تمرین مجازی و یک مربی بدن‌سازی در سیستم انتخاب کند تا به کمک آن‌ها تمرین‌های ورزشی انجام دهد.

در نمایشی که دیشب برای معرفی این محصول صورت گرفت به شرکت‌کنندگان نشان داده‌ می‌شد که چطور می‌توانند در اتاق راحت و گرم خود از این عینک برای تجربه‌ی تمرین با مربی بدن‌سازی خصوصی استفاده کنند یا کوهنوردی انجام دهند یا حتی زیر آب راه بروند.

وقتی فردی که روی صحنه بود عینک را بر چشمانش گذاشت، آواتار واقعیت افزوده در محیط تمرین مجازی روبروی او ظاهر شد. سپس او با دنبال کردن آموزش‌های ارائه شده توسط این مربی مجازی به تمرین کردن مشغول شد. این نسخه‌ی نمایشی یادآور نسخه‌ی نمایشی هولولنز 2 مایکروسافت بود، با این تفاوت که عینک سامسونگ بسیار کوچکتر از هدست مایکروسافت بود. 

در نمایشی که برای این عینک واقعیت افزوده صورت گرفت، آواتار واقعیت افزوده می‌توانست به سؤالات پاسخ بدهد و تکنیک‌های خوبی را بیان کند یا نکات را تذکر دهد و حتی کاربر را تشویق کند. در نهایت نتایج تمرین ورزشی جمع‌ و تحلیل می‌شوند و کاربر می‌تواند آن‌ها را در گوشی هوشمند یا از طریق همان عینک واقعیت افزوده مشاهده کند.

براساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ با ارائه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی خود در CES 2020 قصد دارد در زمینه‌ای موفق شود که گوگل پیشتر در آن شکست خورده‌است. علاوه‌براین سامسونگ قصد دارد طراحی این عینک را به‌گونه‌ای بهینه کند که از ایجاد سرگیجه جلوگیری شود. به‌گفته‌ی نگارنده‌ی وب‌سایت منبع، عینک واقعیت افزوده‌ی سامسونگ علاوه‌بر ورزش کردن می‌تواند در تماس‌های ویدئویی یا برای بازی‌های واقعیت افزوده هم مورد استفاده قرار گیرد.

به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد عینک واقعیت افزوده و سیستم GEMS می‌توانند هر اتاقی را به سالن بدن‌سازی تبدیل کنند. اما واضح است که سامسونگ قصد دارد این عینک را برای استفاده‌های دیگر نیز ارتقا دهد.

نکته‌ای که باید در مورد عینک موردبحث و همه‌ی محصولاتی که همراه‌با آن معرفی شدند در نظر داشت این است که همه‌ی آن‌ها نسخه‌های آزمایشی هستند؛ در بهترین حالت نشان‌دهنده‌ی نقشه‌ی راه آینده هستند و در بدترین حالت تنها محصولاتی تخیلی خواهند بود.

منبع: زومیت