روز گذشته و همزمان با رویداد معرفی خانواده آیفون 11 و اپل واچ سری 5، اپل از سامانه ای به نام اپل واچ استودیو رونمایی کرد؛ راهی برای ترکیب و ست کردن بدنه ساعت هوشمند خود با بندهای مختلف طراحی شده برای آن پیش از سفارش اپل واچ سری ۵. این امکان از همین حالا در وبسایت اپل و همچنین اپ اپل استور فراهم است و در آینده نزدیک به خرده فروشی های این شرکت نیز می آید.

پیشتر امکان سفارشی سازی اپل واچ صرفا با انتخاب از میان چند گزینه که اپل برای بدنه و بند این ساعت هوشمند در نظر گرفته بود میسر بود ضمن اینکه کاربران میتوانستند بعد از خرید، بندهای آن را تعویض نمایند. اپل در واقع ترکیب های مختلفی از بند و بدنه را برای این پوشیدنی هوشمند به مشتریانش ارائه می کرد اما اگر به فرض مثال دوست داشتید بدنه ساخته شده از فولاد ضد زنگ را همراه با نوع خاصی از بند مدنظرتان داشته باشید باید آنها را به صورت جداگانه خریداری می کردید که حالا به لطف اپل واچ استودیو این مشکل رفع شده است.

علاوه بر این، به لطف این قابلیت امکانی برای کاربران اپل واچ فراهم شده که بعد از ترکیب کردن بندها با بدنه های مختلف شکل و شمای کلی از محصول نهایی را به صورت آنلاین مشاهده نمایند.

بعد از نهایی شدن انتخاب ها صرفا با کلیک روی دکمه I'm done در صفحه، نتیجه کار را تایید خواهید کرد و بعد میتوانید ابعاد بدنه و نوع ساعت را مشخص نماید (مثلا مدل پشتیبانی کننده از ارتباط سلولار یا غیره). اگر هم نمیخواهید از اپل واچ استودیو استفاده نمایید اپل همچنان مجموعه های انتخابی خود برای ترکیب بدنه و بند را دارد که میتوانید از میان آنها گزینه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

نکته قابل توجه اینکه به نظر می رسد اپل واچ استودیو تنها امکان سفارشی سازی اپل واچ سری 5 را به کاربران می دهد و برای مثال نمی توانید برای سفارشی سازی سری ۳ از آن استفاده نمایید. از طرفی اپل واچ استودیو صرفا در برخی کشورهای دنیا فراهم است و مردم در همه مناطق نمی توانند از آن استفاده نمایند.

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر