تماس با ما

موبایل: 2565 038 0912

دفتر تهران: 2565 2842 021

دفتر گرگان: 2565 3233 017


 بازی Fallout 4 که طی هفته های اخیر حاشیه های فراوانی را هم (به لحاظ انتشار اخبار مفصلی از گیم پلی این بازی) پیرامون خود می دیده است، قرار است فردا به طور رسمی در سراسر جهان و بر روی سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One عرضه شود. با این حال به نظر می رسد که در اندک فاصله ی باقیمانده به انتشار این بازی نیز حاشیه ها قصد ندارند دست از سر Fallout 4 بردارند. حاشیه هایی که این بار به نرخ فریم این بازی مورد انتظار مربوط می شود.
اگر چه تاریخ انتشار رسمی بازی فال آوت 4 فرداست اما از آن جایی که این بازی مدت هاست که گولد شده و برای عرضه به بازار کاملاً آماده است، برخی از گیمر ها و همچنین نزدیکان به صنعت بازی سازی شانس این را یافته اند تا بتوانند این بازی مورد انتظار را چند روزی پیش از انتشار رسمی آن تجربه کنند. در این میان برخی از کسانی که موفق به تجربه کردن بازی فال آوت 4 شده اند شکوه های جسته گریخته ای را از افت سرعت فریم این بازی داشته اند. البته این شکایت ها منحصراً نسخه ی PS4 این بازی را شامل می شود و از آن جا که این بازی هنوز به شکل گسترده توزیع نشده است، تعداد آن ها و گستردگی شان فعلاً به اندازه ای نیست که بتوان به طور یقین اعلام کرد که آیا بازی فال آوت 4 هم همانند برخی عناوین اخیر نظیر Batman Arkham Knight یا Call of Duty Black Ops 3 از مشکلات تکنیکی گسترده ای در ساختار برخی نسخه های خود رنج می برد یا خیر. با این حال گفته می شود که فرآیند اجرای گیم پلی نسخه ی PS4 این بازی در برخی نقاط نقشه با افت فریم قابل توجهی همراه است. بر اساس اعلام یکی از کاربران فروم نئو گف که به گفته ی خودش گیم پلی این بازی را حدود 5 الی 6 ساعت تجربه کرده است، نرخ فریم بازی در نقاط باز نقشه مشکل حادی ندارد اما به هنگام ورود به برخی ساختمان ها یا در کل مناطق بسته ای که برای ورود به آن ها نیاز به از سر گذراندن بارگذاری (Loading) وجود دارد، افت فریم قابل توجهی احساس می شود. افت فریمی که در مواردی نظیر نشانه گیری ، پرتاب کوکتل مولوتوف یا سایر جسم های انفجاری از سوی دشمنان و همچنین تیر خوردن توسط آن ها بیش از هر امر دیگری احساس می شود. در این میان کاربر مذکور برای اثبات ادعای خود ویدیوی کوتاهی را هم از گیم پلی این بازی منتشر ساخته که البته در آن هیچ نشان قابل لمسی از افت فریم شدیدی که بتواند موجب به وجود آوردن وقفه های قابل توجه در طول بازی شود مشاهده نمی شود. او البته مدعی شده است که شاید این افت فریم ها در ویدیوی چندان مشخص نباشد (که نیست) اما من به خوبی آن را احساس می کنم! او همچنین این نکته را هم به ادعا های خود اضافه کرده که در ابتدای امر اقدام به نصب پچ 1.01 بر روی بازی خود کرده است. در واقع اکنون این شبهه به وجود آمده است که آیا مشکلات مذکور به این پچ مربوط می شوند یا به خود بازی فال آت 4 . با این حال علاوه بر این کاربر بی نام و نشان، یکی از نزدیکان به شرکت سونی که اخبار مربوط به کنسول های پلی استیشن را پوشش می دهد نیز موارد مشابهی را در حساب تویتری خود گزارش داده و به ذکر این نکته پرداخته است که در طول بازی فال آوت 4 نقاطی از نقشه وجود دارد که به هنگام حضور در آن ها افت سرعت فریم کاملاً مشهود به نظر می رسد و نرخ فریم در این نقاط حتی گاه تک رقمی میشود. البته سوای این امر او رضایت خود را از گرافیک این بازی نیز ابراز داشته است. در این میان تا فراموش نکرده ایم بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که کاربر بی نام و نشان فروم نئو گف طی صحبت های خود این مورد را متذکر شده که فرآیند بارگذاری برای انجام مسافرت کوتاه یا Fast Travel در بازی فال آوت 4 چیزی حدود یک دقیقه به طول می انجامد. امری که به هیچ وجه نکته ی مثبتی به نظر نمی رسد و در واقع یادآور بارگذاری های طاقت فرسای بازی Skyrim است. با تمام این اوصاف به نظر می رسد که برای قضاوت جدی تر در مورد میزان حاد بودن این مشکلات بهتر است یک روز دیگر هم صبر کنیم تا بازی فال آوت 4 به شکل رسمی منتشر شود و عده ی بیشتری از گیمر ها بتوانند به تجربه کردن آن بر روی پلتفرم های مختلف بپردازند.در کل می توان گفت که بحث افت فریم بازی های ساخته شده به دست شرکت Bethesda بر روی کنسول های سونی به هیچ وجه بحث جدیدی محسوب نمی شود و این موضوع تازگی چندانی ندارد. عاشقان سینه چاک سری بازی های The Elder Scrolls و کسانی که پیش از این، دو عنوان نسل هفتمی این مجموعه یعنی بازی های Oblivion (نسخه ی چهارم) و Skyrim (نسخه ی پنجم) را بر روی کنسول PS3 تجربه کرده اند احتمالاً به خوبی از مشکلات مربوط به افت فریم این دو بازی با خبرند و آن ها را به یاد می آورند. در آن زمان شاهد این نکته بودیم که اعضای استودیو Bethesda مشکلات مذکور را به معماری پیچیده ی کنسول PS3 مرتبط می دانستند که مبتنی بر معماری CELL بود و ساخت بازی بر روی آن (خصوصاً در ابتدای نسل هفتم) چالش های فراوانی را می طلبید (البته Skyrim در سال های رو به پایان نسل هفتم منتشر شد). حال که در نسل هشتم بازی های کامپیوتری معماری کنسول PS4 به معماری پلتفرم PC بسیار نزدیک شده و از لحاظ ساختار کلی تفاوت چندانی هم با معماری کنسول Xbox One ندارد، باید دید که بهانه ی اعضای شرکت Bethesda برای وجود مشکلات (احتمالی) بازی فال آوت 4 بر روی پلتفرم انحصاری سونی چیست. البته با توجه به سابقه و پیشینه ی شرکت Bethesda نمی توان از آن ها انتظار ساخت اثری را داشت که حداقل یک دو جین باگ اساسی در دل آن یافت نشود و در عین حال از داستان و روایت محکم و قدرتمندی هم برخوردار باشد. مگر این که خورشید از سمت غرب طلوع کند و انسان ها به جای پا ها بر روی سر خود راه بروند!


سفارش طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

google
yahoo
alexa
ebook
Baidu.com
Wikipedia
Blogger.com
Windows Live
Amazon.com
eBay
Bing
Ask
استانداری گلستان
f shdj, sefaresh, sefaresh .net, sefaresh.net, sthva, sthva nhj kj, sthva.kj, stthva.kj, xvhpd, آیفون, استفاده, اندروید, اپل, اپلیکیشن, اینترنت, باتری, بازار, بازی, دستگاه, دوربین, سامسونگ, سفارش, سفارش دات نت, سفارش دات نت sefaresh.net, سفارش.نت, سیستم, طراح وب, طراحي وب سايت, طراحی, طراحی وب سایت, فناوری, مایکروسافت, موبایل, هوشمند, کاربران, کمپانی, گلکسی, گوشی, گوشی هوشمند, گوگل

نمایش تمامی تگ ها
بسته ویژه مدارس مدارس
بسته ویژه پزشکان پزشکان
بسته ویژه مهندسین مهندسین