اخیرا اینستاگرام در بروزرسانی اخیر خود قابلیت جدیدی را با عنوان Nametags ارائه کرده که با این قابلیت کاربران می توانند با اسکن یک کد ساده دوستان خود را در اینستاگرام دنبال کنند. با ارائه این قابلیت دیگر نیازی نیست تا در اینستاگرام به دنبال اسم و پروفایل دوستان خود بگردید و تنها با یک کد می توانید کد دوستان را اسکن کنید و آن ها را در اینستاگرام پیدا نمایید.

NameTag درواقع امکان ایجاد یک کد را در اختیارتان قرار می دهد که کاربران می توانند در صورت نیاز به ساخت کد اختصاصی خود بپردازند و آن را در اختیار دوستان خود بگذارند. این روش قابلیت جدیدی را برای ارتباط با دوستانتان می دهد. همچنین می توانید کد دوستانتان را برای دیگران به اشتراک بگذارید. این قابلیت در حال حاضر در شبکه های اجتماعی مختلفی چون توییتر، فیسبوک و اسنپ چت نیز وجود دارد و می توان با اسکن کدهای QR به حساب کاربری افراد دسترسی پیدا کرد در نتیجه به سرعت دوستان را در شبکه های مختلف خواهید کرد.

برای استفاده از این ویژگی می توانید بر روی پروفایل خود کلیک کنید و با کلیک بر روی منوی تنظیمات وارد قابلیت Nametag شوید. برای اسکن دوستان نیز می توانید صفحه را به راست بکشید و با فعال شدن دوربین عملیات اسکن کد را آغاز نمایید