اپل با رونمایی ویژن پرو ضمن ورود به بازاری کاملا جدید، مهم‌ترین محصول دهه‌ی اخیرش را به‌نمایش گذاشت؛ دستگاهی که می‌تواند «آیفون» بعدی لقب بگیرد.

سال‌ها شایعه‌، افشاگری و انتشار اطلاعات ضدونقیض سرانجام به ایستگاه پایانی رسید؛ اپل با برگزاری مهم‌ترین کنفرانس یک دهه‌ی اخیرش، از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود پرده‌برداری کرد. این هدست که دوران پسا-آیفون را استارت می‌زند، نه‌تنها از لحاظ سخت‌افزاری جلب‌توجه می‌کند بلکه در زمینه‌ی نرم‌افزار نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هدست واقعیت ترکیبی اپل دستگاهی پریمیوم است که از ترکیب شیشه، آلومینیوم و فیبر کربن استفاده می‌کند. این دستگاه برای برقراری ارتباط، تماشای ویدیو، تجربه‌ی بازی و افزایش بهره‌وری کاربرد دارد.

هدست اپل، فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی را ترکیب می‌کند. قابلیت‌های مبتنی‌بر واقعیت مجازی ازطریق دو نمایشگر پرنور 4K از نوع میکرو OLED به‌نمایش درمی‌آیند و دوربین‌های خارجی با فعال‌سازی حالت Pass-Through دست‌یابی به قابلیت‌های واقعیت افزوده را امکان‌پذیر می‌کنند.اپل می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro یک «کامپیوتر مکان‌مند انقلابی» است به‌شیوه‌ای یکپارچه دنیای واقعی و دیجیتالی را ترکیب می‌کند. هدست اپل شبیه عینک اسکی است و همانطور که در شایعه‌ها اعلام شده بود باتری مجزا دارد و توسط چشم، دست و صدا کنترل می‌شود.اپل می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro یک «کامپیوتر مکان‌مند انقلابی» است به‌شیوه‌ای یکپارچه دنیای واقعی و دیجیتالی را ترکیب می‌کند. هدست اپل شبیه عینک اسکی است و همانطور که در شایعه‌ها اعلام شده بود باتری مجزا دارد و توسط چشم، دست و صدا کنترل می‌شود.تیم کوک، مدیرعامل اپل، در کنفرانس WWDC 2023 گفت رونمایی ویژن پرو به‌معنی «آغاز عصری جدید برای صنعت رایانش است.» او در ادامه اضافه کرد: «درست همان‌طور که مک ما را با رایانش شخصی و آیفون ما را با رایانش موبایلی آشنا کرد، ویژن پرو ما را با رایانش مکان‌مند (فضایی) آشنا می‌کند.»اپل می‌گوید ویژن پرو در وهله‌ی اول دستگاهی واقعیت افزوده است، اما کاربر می‌تواند ازطریق دکمه‌ای چرخان به نام Digital Crown در بین حالت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جابه‌جا شود.

برخلاف سایر هدست‌های بازار، در ویژن پرو خبری از کنترلر مجزا نیست و می‌توانید با نگاه به آیکون‌ها، آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با دست خود، آیکون‌ها را نگه دارید و در صفحه اسکرول کنید.

به‌علاوه امکان انجام کارهای مختلف با فرمان صوتی وجود دارد. هدست ویژن پرو از لوازم جانبی بلوتوثی پشتیبانی می‌کند و امکان متصل کردن مک به آن وجود دارد. هدست ویژن پرو در بخش پایینی به چندین دوربین مجهز است که حرکات دست را پایش می‌کنند.

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو به پنل جلویی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی مجهز است و تعداد زیادی حسگر و دوربین دارد. این محصول در بخش داخلی‌اش از دو نمایشگر استفاده می‌کند و در زیر بدنه‌اش به کامپیوتری مجهز است که با فن خنک می‌شود. به گفته‌ی اپل، دو نمایشگر micro-OLED ویژن پرو «وضوح فوق‌بالا» دارند و مجموعا ۲۳ میلیون پیکسل را در خود جای داده‌اند.

اپل می‌گوید که ویژن پرو طراحی ماژولار دارد و با اشکال مختلف صورت سازگار می‌شود. هدبند طراحی دندانه‌دار دارد و در پشت سر قرار می‌گیرد.