سخنگوی دولت با بیان اینکه تراز اقتصادی ایران مثبت شد، گفت: ما معطل چند کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم و قطعاً دشمنان با وجود تحریم‌هایی که خودشان به ما تحمیل کرده‌اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، علی بهادری جهرمی شامگاه یکشنبه در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی که در مسجد رضویه ورامین برگزار شد، اظهار داشت: نام مردم ورامین همواره با انقلاب اسلامی عجین شده و این دیار مزین به صفت انقلابی هستند، مردمی که با قیام خود در 15 خرداد سال 42 بخش مهمی از تاریخ انقلاب را رقم زدند.

وی افزود: 15 خرداد یکی از ایام‌الله انقلاب اسلامی است که باید ماندگار بماند، حادثه‌ای که در آن مردم به معنای واقعی پیشرو و خالق آن حماسه عظیم بودند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: مردم ایران اسلامی در تبعیت از روحانیت و مرجعیت و حمایت از دین و اسلام، نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند و این حضور در صحنه باعث شد تا یک فرد روحانی که از امکانات سخت‌افزاری بسیاری برخوردار نبود موفق شد تا با برهم زدن معادلات جهان، یک حکومت 2500 ساله را ساقط کند.

بهادری جهرمی نقش‌آفرینی مردم در پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی برگ برنده انقلاب دانست و تصریح کرد: امام در مبارزات انقلابی خود به‌هیچ‌عنوان اسیر حادثه‌ها نبود، ایشان مبنای حرکت خود را با توجه به شرایط موجود و بر قدرت الهی و پشتیبانی مردم پایه‌گذاری کرد و آرمان خود را مبنای حرکت و برنامه قرار دادند و به پیروزی رسید.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تاریخ بازگو کردن صحیح و درست آن ابراز داشت: در طول 44 سال گذشته، هر زمان که تاریخ تحریف شده، کشور از موفقیت دور شده است، زمانی که به جای ایمان به خط امام، پشتیبانی مردم و به‌ویژه ایمان به هدف انقلاب، دستمان را به شرق و غرب دراز کردیم با خسارت و ضرر مواجه شدیم.

وی با بیان این که حرکت در راه انقلاب سخت و با دشمنی استکبار همراه است افزود: پیشرو بودن مردم ورامین در مسیر انقلاب در برهه‌های مختلف ثابت کرد که با وجود مسیر سخت، هیچ‌گاه انقلاب مسیر خود را تغییر نداده و دست اندازهای ایجاد شده توسط دشمن، همواره با تدبیر ولایت و همراهی مردم سپری شده است.

سخنگوی دولت گفت: مردم نشان داده‌اند که با توجه به شناختی که از انقلاب و باطن آن مانند وجود ایام‌الله و برنامه‌های مذهبی دارند، از برخی چهره‌های معروف که خود را مدعی انقلابی‌گری می‌دانستند، پیشروتر هستند.

وی تأکید کرد: ملت ایران با تشخیص صحیح در بزنگاه‌های تاریخی، حضور در صحنه را به خانه نشینی ترجیح داده و هرگاه که شرایط سخت‌تر، این مردم مقاوم‌تر و با حضور باشکوه‌تر در صحنه حضور خواهند داشت که این امر بار مسئولیت بر روی دوش مسئولان را سنگین‌تر کرده است.

بهادری جهرمی جرئت و اعتماد به نفس مردم ایران اسلامی را نتیجه تفکرات امام راحل دانست و اظهار داشت: در طول 44 سال گذشته، هرگاه که چشم به بیگانگان داشتیم، نه‌تنها منفعتی حاصل نشد که اقتصاد کشور با پسرفت مواجه شد و فشار اقتصادی را متحمل شدیم.

وی گفت: دولت سیزدهم تنها برای بهره‌گیری از تبادلات اقتصادی، نگاه به خارج از کشور دارد که نمونه بارز آن را می‌توان در فعال کردن 3 هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در کمتر از دو سال مشاهده کرد که به دلیل به خاطر عدم‌حمایت، تعطیل شده بودند.

وی تأکید کرد: با اقدامات دولت، مسیر کشور به ریل اعتماد به مردم برگشته شده و علائم آن به تدریج بروز و ظهور کرده است، در صنعت خودرو رکورد تولید سالانه یک میلیون 700 هزار حاصل شده و در صورت واردات خودرو، قطعاً تب بازار خودرو فروکش می‌کند.

سخنگوی دولت افزود: دولت برای گشایش اقتصادی، شبانه روز فعالیت می‌کند و نتیجه سخن گفتن به زبان دنیا در این دولت، به کاهش بدهی‌های خارجی و مثبت شدن تراز اقتصادی منجر شده است.

وی تصریح کرد: ما معطل چندین کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم و قطعاً دشمنان با وجود تحریم‌هایی که خودشان به ما تحمیل کرده‌اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند.

وی افزود: نگاه و مسیر درست کشور برای کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت برای دشمنان خوشایند نیست و حضور میلیونی مردم در صحنه با توجه به تحریم‌های فلج کننده دشمن برای آن‌ها قابل هضم نیست و آن‌ها در مجامع مختلف به شکست خود در تحریم‌ها معترف هستند.

حضور سخنگوی دولت در منزل دو شهید مدافع حرم

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت همچین با حضور در منزل دو شهید مدافع حرم(تیپ فاطمیون) در شهرستان ورامین با خانواده این شهیدان دیدار و گفتگو کرد.

سخنگوی دولت که به منظور حضور در مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین پانزده خرداد ورامین به این شهرستان سفر کرده بود، با حضور در منزل شهید امیر جعفری و شهید نجیب الله انوری از شهدای مدافع حرم افغانستانی(تیپ فاطمیون) در شهرستان ورامین ضمن دیدار با خانواده این شهیدان، یاد شهدای جبهه مقاومت را گرامی داشت و از مقام شامخ آنها قدردانی کرد.

بهادری جهرمی سپس با حضور در امامزاده طاهر و مطهر شهرستان ورامین بر سر مزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم حضور یافت و به مقام آنان ادای احترام کرد.