در چهارمین جلسه شورای‌عالی اشتغال در دولت سیزدهم که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این صندوق در راستای اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۱، برنامه‌های صندوق نوآوری در سال جاری را نیز تشریح کرد.

محمدصادق خیاطیان طی سخنانی در این جلسه با تشریح برنامه‌های اشتغال‌زایی صندوق نوآوری در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه در صورت جذب ۵۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، علاوه بر افزایش ۱.۵ برابری میزان تولید دانش‌بنیان متقاضیان جذب تسهیلات، زمینه تثبیت و اشتغال حداقل ۲ هزار نفر نیز فراهم خواهد شد.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، با توجه به لزوم حمایت از استان‌های کم‌برخوردار، توزیع منابع این تبصره به نحوی انجام خواهد شد که سهم اعتباری آن‌ها از نسبت سهم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان به کل شرکت‌های دانش‌بنیان به مراتب بیشتر و چند برابر خواهد بود.

خیاطیان همچنین با اشاره به وظایف شبکه بانکی در اعطای تسهیلات به زیست‎‌‌بوم نوآوری کشور، گفت: بانک‌ها از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ چهارم خرداد ماه سال‌جاری مبلغ ۴۵۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به حوزه دانش‌بنیان و خلاق اعطا کردند که این امر موجب تثبیت و اشتغال جدید مجموعا به تعداد ۲۹۵۰ نفر خواهد شد.