فیروز نادری پس از حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاد، این پیام را در صفحه فیسبوکش با کاربران ایرانی به‌اشتراک گذاشت:

زندگی غیر قابل پیش‌بینی است. ضربان قلبم به‌صورت ناگهانی کم شد که باعث شد از حال بروم و سرم به دیوار بخورد. یکی از مهره‌های گردنم به داخل کانال عصبی وارد شده و باعث فلج کامل زیر گردنم شد. جراحی گردن روز دوشنبه انجام شد. توانبخشی سخت و طولانی ۴ تا ۵ ماهه در پیش رو دارم که تنها با حمایت دوستان و محبت خانواده‌ام امکان‌پذیر است. من برای چند ماه در فضای مجازی نخواهم بود. هر از گاهی خانواده‌ام پست می‌گذارند. من این یادداشت را به این دلیل منتشر می‌کنم که برخی شایعات غیر مستند در حال پخش است. ممنون از آرزوهای خوبتون. اگر به سوالات و تماس‌های شما پاسخ ندهم و از بازدید شما بهره‌ای نبردم ببخشید. امیدوارم در شرایط فعلی متوجه شده باشید.

فیر‌وز نادری چه دستاوردهایی داشته است؟

بسیاری از کاربران ایرانی او را به‌دلیل فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک دانشمند ایرانی فعال در ناسا می‌شناسند؛ اما دقیقا از دست‌آوردهای او باخبر نیستند.

نادری یک دانشمند و مهندس فضایی اهل کشورمان است که به‌عنوان عضوی از تیم مهندسی ناسا یا همان سازمان فضایی آمریکا در طول سال‌های اخیر در طراحی و پیاده‌سازی ماموریت‌های فضایی و اکتشافی برجسته‌ای نقش داشته است. وی در زمینه‌ی مهندسی مکانیک و مهندسی فضایی تحصیلات خود را گذرانده و تجربه‌های زیای در طراحی و ساخت ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در ماموریت‌های فضایی به‌دست آورده است. نظر فیروز نادری درباره هارپ و زلزله مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت.

فیروز نادری پیش از فلج شدن و در دوران فعالیتش در ناسا، در طراحی کاوشگرهای مریخ‌نورد روح و فرصت نقش داشته و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های پروژه پیدا کردن حیات در مریخ شناخته می‌شود. جالب است بدانید سیارک ۱۹۸۹-EL1 در منظومه شمسی به پاس خدمات او نادری-۵۵۱۵ نام گرفته است.