بیت کوین از ۳۰ هزار دلار عبور کرد!

بیت کوین ساعاتی قبل برای اولین بار از ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد و تیر ۱۴۰۱) به قیمت بالای ۳۰٬۰۰۰ دلار دست پیدا کرد. آمار نشان می‌دهد ارزش این رمزارز از آغاز سال جاری میلادی تا به امروز بیش‌ از ۸۰ درصد رشد کرده است.

رشد قابل‌توجه بیت کوین حتی از رشد تقریباً ۲۰ درصدی شاخص نزدک ۱۰۰ که بزرگ‌ترین رمزارز دنیا معمولاً حرکاتی مشابه با آن دارد نیز بیشتر بوده است. با تحولات چند وقت اخیر، بیت کوین توانسته بخشی از ارزش ازدست‌رفته‌ی ۲۰۲۲ را که نتیجه‌ی فروپاشی چند شرکت صنعت کریپتو بود بازیابی کند.

با وجود افزایش قابل‌توجه قیمت بیت کوین، ارزش این رمزارز به‌میزان بیش‌ از ۵۰ درصد کمتر از بالاترین رکورد قیمتی است که در اواخر سال ۲۰۲۱ ثبت شد.

یک تحلیلگر مالی می‌گوید: «قیمت ۳۰٬۰۰۰ دلاری از لحاظ تکنیکال و فاندامنتال، بسیار قابل‌توجه است.» مقاومت ۳۰٬۰۰۰ دلاری در سه هفته‌ی اخیر به‌وضوح مشاهده می‌شد تا اینکه در نهایت شاهد شکسته شدن آن بودیم.

 

این نخستین بار از زمان فروپاشی Terra و Three Arrows Capital است که قیمت بیت کوین مرز ۳۰٬۰۰۰ دلار را رد می‌کند.

به گزارش بلومبرگ صنعت کریپتو همچنان با نظارت شدید نهادهای رگولاتوری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. صرافی کوین‌بیس می‌گوید اطلاعیه‌ای از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مبنی‌بر اقدام قانونی دریافت کرده است. این کمیسیون از جاستین سان شکایت و او را به نقض قوانین متهم کرده است. یکی دیگر از نهادهای رگولاتوری آمریکا سراغ شکایت از مدیرعامل صرافی بزرگ بایننس رفته است.

با وجود تمامی موانع، رشد بیت کوین در ماه اخیر و همزمان با فروپاشی سه بانک بزرگ آمریکا افزایش پیدا کرده است. فروپاشی بانک‌های آمریکایی باعث شد محبوبیت بیت کوین به‌عنوان راهکار سرمایه‌گذاری افزایش یابد.