تلسکوپ دانیل ک. اینوی به عنوان قدرتمندترین تلسکوپ جهان اخیرا توانسته با کمک سنسور اولیه خود عکس های خیره کننده از خورشید ثبت کند. در این عکس های برخی لایه های پنهان خورشید به عنوان پدیده های زیبای این ستاره به نمایش درآمده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تصاویر مربوط به تلسکوپ دانیل ک. اینوی لکه های خورشیدی و مناطق آرام به عنوان زیبایی های پنهان خورشید نشان داده شده است.

لکه های خورشیدی در لایه های سطحی خورشید قرار دارد و به شکل بخش های تیره در عکس نمایش داده شده است. این نواحی دارای میدان های مغناطیسی قوی حتی بزرگتر از زمین است.

میدان های مغناطیسی قوی این نواحی عامل اصلی بروز طوفان های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشید هستند. در تصاویر به ثبت رسیده مناطق آرام این ستاره نیز رویت میشود. این مناطق شامل الگوهای مربوط به پلاسمای داغ هستند که دارای حرکت به سمت بالا و محصور در خطوط خنک و مواج از پلاسمای خورشیدی هستند. مکان این خطوط در لایه اتمسفر بالای فتوسفر قرار دارد که میدان های مغناطیسی کوچک تشکیل شده اند.

تلسکوپ خورشیدی دانیل ک. اینوی با توانایی خارق العاده خود توانسته حزئیات را نیز ثبت کند. این جزئیات تاکنون بارها توانسته اطلاعات بسیار زیادی در مورد خورشید به دانشمندان بدهد. همچنین امکان بررسی میدان مغناطیسی و عوامل ایجاد طوفان های خورشیدی را ایجاد کرده است. مرکز داده های این تلسکوپ به صورت مدام در حال کالیبره شدن است و داده ها را برای عموم و دانشمندان منتشر می کند.