سند رسمی بیت کوین در مک پنهان است (به‌روزرسانی: حذف شد)

ر اساس گزارش 9to5Mac، اپل سند رسمی بیت کوین را در جدیدترین نسخه‌ی بتای macOS Ventura حذف کرده است.

بر اساس گزارش Waxy، نسخه‌ی PDF سند رسمی (وایت‌پیپر) بیت کوین در تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل macOS از سال ۲۰۱۸ (نسخه‌ی موهاوی) به بعد وجود دارد. تعداد زیادی از کاربران مک این ادعا را تأیید کرده‌اند. سند رسمی بیت کوین در نسخه‌ی های سیرا (۱۰٫۱۳) و نسخه‌های قدیمی‌تر وجود ندارد.

اگر مشغول استفاده از سیستم‌عامل macOS هستید، ترمینال را باز و دستور زیر را جست‌و‌جو کنید:

/open /System/Library/Image

Capture/Devices/VirtualScanner.app/Contents/Resources/simpledoc.pdf

اگر مشغول استفاده از macOS 10.14 و نسخه‌های جدیدتر باشید، فایل PDF بیت کوین برای شما باز می‌شود.

درصورتی که به استفاده از ترمینال علاقه ندارید، فایندر را باز کنید و وارد مسیر System→Library→Image Capture→Devices شوید. دکمه‌ی Control را نگه دارید و روی VirtualScanner.app کلیک کنید. سپس وارد Show Package Contents شوید و به مسیر Contents→Resources بروید. در نهایت فایل simpledoc.pdf را باز کنید.

سند رسمی بیت کوین در ابزار Image Capture به‌عنوان فایل نمونه‌ی دستگاهی به نام Virtual Scanner II استفاده می‌شود. این فایل یا پنهان است یا این‌که به‌صورت پیش‌فرض روی تمامی دستگاه‌ها نصب نشده. مشخص نیست که چرا Virtual Scanner II برای برخی از کاربران قابل‌مشاهده نیست. برخی از کاربران می‌گویند Virtual Scanner II به قابلیت Import from iPhone ارتباط دارد.

در صورت وجود Virtual Scanner II، این گزینه را در Image Capture انتخاب کنید و سپس در بخش Details، حالت Media را روی Document و Media DPI را روی 72DPI تنظیم کنید. با این کار پیش‌نمایش اولین صفحه‌ی سند رسمی بیت کوین به‌نمایش درمی‌آید.

با دانستن این موضوع قطعا سؤال مهمی ذهن شما را درگیر کرده است: در بین تمامی اسناد دنیا، چرا سند رسمی بیت کوین؟ آیا یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین جزو کارمندان اپل است؟

نام فایل simpledoc.pdf و حجم آن تنها ۱۸۴ کیلوبایت است. شاید سند رسمی بیت کوین به‌خاطر سبک‌بودن به گزینه‌ای مناسب برای آزمودن عملکرد سیستم‌عامل macOS تبدیل شده و هرگز قرار نبوده است توسط کاربران عادی مشاهده شود.


این تنها نکته‌ی عجیب سیستم‌عامل macOS نیست. فایلی به نام cover.jpg در پوشه‌ی Resources وجود دارد که برای آزمودن توانایی سیستم در اجرای فایل‌های تصویری در آنجا قرار گرفته. این فایل JPEG وضوح ۲٬۶۳۴ در ۳٬۹۱۶ پیکسل دارد و تابلویی را در جزیره‌ی ترژر خلیج سان فرانسیسکو نشان می‌دهد. این فایل متادیتای EXIF ندارد.