یک معامله‌گر برای خرید ۱۵۵ هزاردلار میم کوین، کارمزد ۱۲۰ هزار دلاری پرداخت کرد!

معامله‌گر رمزارز ۶۴ اتر که ارزش آن حدود ۱۱۸ هزار دلار است را به‌عنوان هزینه‌ی گس (Gas Fee) برای ثبت تراکنش خرید ۱۵۵ هزار دلار میم کوین Four هزینه کرد.

طبق به‌روزرسانی‌ سرویس ردیابی بلاک چین Whale Alert، این معامله‌گر مبلغ درخورتوجه ۱۱۹۱۵۷ دلار را به‌صورت اتر به‌عنوان کارمزد پرداخت کرده است. معامله‌ی وی در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ انجام شد که طی آن، ۸۴ واحد رپد اتر (WETH) با ۱۳٫۸ میلیارد واحد از توکن Four مبادله شد.

به‌نظر می‌رسد معامله‌گر، هزینه‌ی گس تراکنش خود را به‌طور داوطلبانه افزایش داده است تا زمان موردنیاز برای خرید میم کوین موردنظرش را کاهش دهد. به‌گفته‌ی کاربری به‌نام FlurETH در توییتر، این معامله‌گر اکنون با خرید میم کوین Four به سود محقق‌نشده‌ای معادل ۱۳۳ اتر دست یافته است.

هزینه‌ی گس در شبکه‌ی اتریوم به موضوع بحث میان جامعه‌ی رمزارز تبدیل شده است. برخی به‌دلیل افزایش فعالیت شبکه و سوددهی، از این فرآیند طرفداری کرده‌اند. برخی دیگر نیز نسبت‌به Gas Fee انتقاد دارند و ادعا می‌کنند تا زمانی‌که شبکه مقرون‌به‌صرفه‌تر نشود، به‌طور گسترده مورد پذیرش مردم قرار نخواهد گرفت.

کوین تلگراف می‌نویسد، یکی از از محرک‌های اصلی افزایش‌ هزینه‌های گس اتریوم، عملکرد عجیب میم کوین PEPE بود که فشار خرید بسیار زیادی را به بلاک چین دومین رمزارز محبوب جهان وارد کرد. میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم در زمان نوشته شدن این مقاله ۲۲٫۹۸ دلار است و ازطرفی در بالاترین رکورد کارمزد بلاک چین مورداشاره در ۱۲ می ۲۰۲۲ بود که به رقم ۳۱٫۱۱ دلار رسید.

یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش چشمگیر کارمزدهای تراکنش در شبکه‌ی اتریوم، ربات‌های معامله‌گر هستند. به‌عنوان مثال ربات بدنام MEV و هکری به‌نام jaredfromsubway.eth با حمله‌های موسوم به «ساندویچ» سود بسیار زیادی از شبکه‌ی اتریوم به‌دست آورده است.

حمله‌ی ساندویچی زمانی رخ می‌دهد که شخص مهاجم، تراکنش‌های قربانی خود را بین دو تراکنش قرار می‌دهد تا قیمت و سود آن را دستکاری کند.

jaredfromsubway.eth, در ۱۸ آوریل ۹۵۰ هزار دلار سود از حمله‌های ساندویچی به‌دست آورد. او همچنین یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان Gas Fee در شبکه‌ی اتریوم بوده است و به‌عنوان مثال در ۲۰ آوریل ۷ درصد از کل هزینه‌ی گس شبکه را مصرف و بدین منظور ۴۵۵ اتر کارمزد پرداخت کرد.