سال گذشته میلادی، گوگل قابلیت Ambient Mode دستیار هوشمندش را رونمایی کرد که در صفحه‌ی قفل گوشی‌های درحال شارژ ظاهر می‌شود و کاربران را از اعلانات جدید و رویدادهای پیش‌رو مطلع می‌کند. همچنین این ویژگی، میانبرهایی را برای برخی قابلیت‌های کاربردی ایجاد می‌کند و می‌تواند نمایشگر گوشی را هنگام شارژ تبدیل به قابی برای نمایش عکس کند.

حالا این ویژگی برای گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس که سیستم‌عامل آن‌ها اندروید ۸ یا نسخه‌های جدیدتر اندروید است منتشر خواهد شد. براساس روند انتشار، در روزهای آینده قابلیت Ambient Mode برای کاربران دستگاه‌های یادشده دردسترس خواهد بود.

برای فعال کردن ویژگی Ambient Mode، ابتدا در گوشی هوشمندتان وارد اپلیکیشن گوگل شوید، گزینه‌ی بیشتر (More) را فشار داده و سپس بخش تنظیمات را باز کنید، وارد قسمت گوگل اسیستنت شوید و تب اسیستنت را باز کنید و در نهایت با ورود به بخش گوشی (Phone)، قابلیت Ambient Mode را فعال کنید. در این بخش کاربران می‌توانند قابلیت قاب عکس را برای ویژگی Ambient Mode انتخاب کنند یا آلبوم‌های عکسی که می‌خواند این ویژگی نمایش دهد را از کتاب‌خانه‌ی گوگل فوتوز برگزینند.

تا به این لحظه، ویژگی یادشده هنوز در گوشی وان‌پلاس 7T دردسترس نیست و درواقع با اینکه گوگل ویژگی Ambient Mode را سه ماه پیش معرفی کرد، در گوشی گوگل پیکسل 3XL هنوز امکان فعال‌کردن این قابلیت وجود ندارد. بااین‌حال قابلیت جدید گوگل اسیستنت پیش‌تر برای گوشی شیائومی ردمی K20 پرو فعال شده است؛ درنتیجه این امیدواری وجود دارد در آینده‌ای نزدیک، قابلیت Ambient Mode را در گوشی‌های بیشتری شاهد باشیم.

بسیاری از کاربران معتقدند ویژگی مذکور چندان کاربردی نیست و درنهایت تنها پس از یک‌بار امتحان، آن‌را غیر‌فعال می‌کنند. دردسترس‌بودن قابلیت Ambient Mode تنها هنگام شارژ، استفاده از ویژگی یادشده را محدود می‌کند و گوشی هوشمندی که ازطریق کابل درحال شارژ شدن است، اغلب موقعیت چندان مناسبی برای استفاده یا نمایش هرگونه اطلاعاتی ندارد. قابلیت جدید گوگل اسیستنت بیشتر مناسب برای گوشی‌هایی است که ازطریق شارژر بی‌سیم شارژ می‌شوند یا پایه‌ی عمودی برای شارژ دارند.