رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا، با اجرایی‌شدن رمز دوم پویا برای تراکنش‌های غیرحضوری تأکید کرد کاربران نباید از اپلیکیشن‌های رمزساز ارسالی در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. وی توضیح داد برخی افراد سودجو و کلاه‌بردار سعی کرده‌اند از این راه با دستیابی به رمز دوم یک‌بار مصرف افراد، به حساب‌های مالی کاربران دسترسی پیدا کنند؛ بنابراین، کاربران باید اپلیکیشن‌های رمزساز را تنها از سایت رسمی بانک‌ها و فروشگاه‌های معتبر عرضه‌ی اپلیکیشن دریافت کنید.

معاون اجتماعی پلیس فتا درباره‌ی نحوه‌ی کار سودجویان توضیح داد که این افراد تلاش می‌کنند اپلیکیشن‌های جعلی را ازطریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی برای افراد ارسال و سوژه‌های خود را تشویق می‌کنند تا این اپلیکیشن‌ها را نصب کنند؛ البته این موارد پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و شبیه هک رمزهای اینترنتی شهروندان نیست. پاشایی درباره‌ی نحوه‌ی تشخیص اصلی و فرعی‌بودن نرم‌افزارهای رمزساز گفت:

عمدتا نرم‌افزارهای عرضه‌شده در وب‌سایت رسمی بانک‌ها و فروشگاه‌های مجاز اصلی هستند؛ ولی هنگام نصب این نرم‌افزارها باید به دسترسی‌هایی توجه کنیم که نرم‌افزار درخواست می‌کند. به‌عنوان مثال، نرم‌افزاری که درخواست دسترسی به گالری و محتوای آرشیوهای گوشی همراه افراد را می‌کند، قطعا اپلیکیشنی جعلی است؛ بنابراین، کاربران باید به درخواست دسترسی‌های نرم‌افزارها توجه کنند.

جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور، نیز پیش‌تر اعلام کرده بود عمده‌ی کسانی که در بحث فیشینگ با آن‌ها برخورد می‌کنیم، افراد نوجوان هستند که برخی از آن‌ها به‌دنبال کنجکاوی ساده با این مسائل آشنا شدند.

جاویدنیا افزود درباره‌ی کلاه‌برداری‌های تلفنی اقداماتی با همراهی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ی قضاییه و پلیس آگاهی انجام شده است.