مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران با انتشار پستی در اینستاگرام خود اعلام کرد یک کنسرسیوم بخش خصوصی مراحل پایانی اخذ مجوز اپراتور ماهواره‌ی مخابراتی را طی می‌کند؛ جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ورود شرکت‌های توانمند در عرصه‌ی فضایی می‌تواند زمینه‌ساز تحولی نوین در این حوزه باشد. وی در ادامه افزود پس از تصویب و اعلام فراخوان پروانه‌ی اپراتور ماهواره‌ی مخابراتی و شکل‌گیری کنسرسیوم‌ها، خوشبختانه یک کنسرسیوم بخش خصوصی در این حوزه در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. براری همچنین در پست خود نوشت:

پروانه‌ی اپراتوری ماهواره‌ی سنجش از دور و مجوز راه‌اندازی و بهره‌برداری ایستگاه زمینی دریافت داده‌های ماهواره‌ای نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد دو شرکت خصوصی با تیم‌های متخصص و دارای تجربه‌ی طراحی و ساخت ماهواره، وارد حوزه‌ی منظومه‌های ماهواره‌ای سنجش از دور و اینترنت اشیا شده‌اند. وی با بیان اینکه در این مدت جلسات و نشست‌های تخصصی و اجرایی بسیار خوبی برگزار شده است، گفت:

چنین اقداماتی کمک بزرگی به صنعتی‌سازی مدارهای ارتفاع پایین (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر) و یک گام مهم برای دستیابی به مدارهای ارتفاع بالا و اکتشافات فضایی است.