در پی وعده‌ی وزیر ارتباطات درباره‌ی پایان‌دادن به تمامی سرویس‌های ارزش افزوده، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار بیانیه‌ای برای تمام اپراتورها، توقف عملی سرویس‌های ارزش افزوده را آغاز کرد.

 

پیامک‌های ارزش افزوده (VAS) ازجمله سرویس‌های خدماتی‌ای محسوب می‌شود که اخیرا مدتی است به دستاویزی برای کلاه‌برداری‌های نهان و پرسود برخی از شرکت‌ها تبدیل شده است؛ شرکت‌هایی که گاه ناخواسته روزانه مبالغی از کاربران در ازای ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده دریافت می‌کنند. ناگفته نماند بسیاری از شرکت‌ها با به‌کارگیری روش‌های غیرمتعارف و عضویت کاربران در سرویس‌های ارزش افزوده، مبالغ زیادی کلاه‌برداری کرده بودند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز از کشف کلاه‌برداری ۲۲ میلیارد تومانی شرکت‌های ارزش افزوده خبر داده و اعلام کرده بود برای تعطیلی این سرویس‌ها اقدامات جدی خواهد کرد. بعد از وعده‌ی وزیر ارتباطات درباره‌ی پایان‌دادن به تمامی سرویس‌های ارزش افزوده، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حمایت خود را از وزیر ارتباطات و تصمیم‌هایی که با هدف شفاف‌سازی گرفته می‌شود، اعلام کردند. حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توقف سرویس‌های ارزش افزوده را وارد مرحله‌ی عملیاتی کرد.

وزیر ارتباطات نیز با انتشار پستی در توییتر خود از گام اول شفاف‌سازی خبر داد و اعلام کرد اپراتورهای موبایل باید به تمام مشترکان خود اعلام کنند در سه سال گذشته چه هزینه‌ای برای سرویس‌های ارزش افزوده پرداخت کرده‌اند. وی در توییت خود نوشت:

خیلی ممنون از همه‌ی مردم عزیز و به‌ویژه نمایندگان محترمی از مجلس که از پایان وس (VAS) حمایت کردند. در گام اول شفاف‌سازی، اپراتورها را ملزم کردیم طی یک هفته، به هر مشترک اعلام کنند در سه سال گذشته چه مبلغی از جیبشان برای خدمات وس و به حساب چه شرکت‌هایی رفته است. آمار بسیار جالبی خواهد شد.