همراه‌اول تعرفه‌های رومینگ مربوط به اربعین ۱۳۹۸ در کشور عراق را اعلام کرد که کاهش مناسبی را نشان می‌دهد. بر‌این‌اساس، از امروز ۱۶مهر تا جمعه ٣ آبان، تعرفه‌ی مکالمه‌ی مشترکان همراه‌اول از کشور عراق با ایران دقیقه‌ای ٣،٢٠٠ تومان، مکالمه دریافتی و تماس با شماره‌ی عراقی دقیقه‌ای ۲،۱۰۰ تومان، ارسال پیامک ٩٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان محاسبه می‌شود. گفتنی است روشن‌کردن گوشی تلفن‌همراه هزینه‌ای ندارد و دریافت پیامک نیز رایگان است.

همچنین، همراه‌اول به مشترکانی که در بازه‌ی زمانی ١۶ تا ٣٠ مهر به کشور عراق مسافرت می‌کنند، بسته‌های دو روزه اینترنت همراه ٢٠ مگابایتی هدیه می‌دهد. ناگفته نماند این اپراتور برای ارائه‌ی خدمات هرچه‌بهتر به زائران اربعین، چهار بسته‌ی اینترنت مقرون‌به‌صرفه تدارک دیده است. این بسته‌های متنوع یک‌روزه و هفت‌روزه با حجم ١٠٠ مگابایت تا یک گیگابایت ارائه می‌شوند که مشخصات بسته‌ها و نحوه‌ی فعال‌سازی در پرتال همراه‌اول دردسترس است.

گفتنی است پیش‌از‌این، تعرفه‌ی هر دقیقه مکالمه با ایران ۴،۵٠٠ تومان، تعرفه‌ی مکالمه‌ی دریافتی دقیقه‌ای ۳،۰۰۰ تومان، تعرفه‌ی ارسال پیامک ١،۵٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۲۳۰۰ تومان بود. علاوه‌بر‌این، با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی، همراه‌اول ظرفیت شبکه‌ی نسل دو، سه و چهار خود را برای مکالمه و اینترنت در پایانه‌های مرزی افزایش داده و تدابیر ویژه‌ای برای این مراسم در نظر گرفته است.

همراه‌اول برای ارائه‌ی خدمات ارتباطی هرچه‌بهتر به زائران در پایانه‌های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، ظرفیت سایت‌های BTS خود را در مقایسه با اربعین سال گذشته افزایش داده و همچنین قرار است در این پایانه‌ها، سرویس وای‌فای رایگان ارائه کند. مانیتورینگ شبکه‌ی ۲۴ ساعته و بهینه‌سازی تمام مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی ازجمله اقدامات همراه‌اول برای مراسم پیاده‌روی اربعین امسال است.

همراه‌اول با اعزام کارشناسان خود به کشور عراق، در ۱۳ نقطه شامل دو نقطه در شهر نجف و پنج نقطه در شهر کربلا و شش نقطه در مسیر پیاده‌روی اربعین، پاسخ‌گوی مشکلات و سؤالات مشترکان خواهد بود. همچنین، این اپراتور در مرزهای خروجی خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) خدمت‌رسانی و زائران را برای استفاده صحیح از خدمات ارتباطی راهنمایی خواهد کرد.

در اربعین امسال همراه‌اولی‌ها می‌توانند با استفاده از سرویس رایگان «اعلام وضعیت»، بدون نیاز به اینترنت و ازطریق شماره‌گیری «ستاره ٧٢٧٢ مربع» وضعیت خود را در سیستم ثبت کنند تا دیگر زائران و آشنایان بتوانند از وضعیتشان در هر لحظه مطلع شوند.