کمتر از ۲۴ ساعت پیش، بسیاری از سایت‌های دانلود فیلم‌های خارجی از دسترس خارج شدند. مسدودشدن چندین وب‌سایت فعال در این حوزه در کنار واکنش موسسان این وب‌سایت‌ها باعث شد تا در شبکه‌های اجتماعی بحث‌های مختلفی در این رابطه شکل بگیرد، به‌طوری‌که ماحصل بسیاری از این بحث‌ها انگشت اتهام را به سمت سرویس‌های VOD داخلی نشانه گرفته و این سرویس‌ها را عاملی برای مسدودشدن وب‌سایت‌ها عنوان می‌کند. حال نماوا به این ضوع واکنش نشان داده و بیانیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرده است:

«پیرو ادعای مطرح شده از سوی مدیر سایت دیبا مووی مبنی بر تلاش نماوا برای توقف فعالیت سایت‌های فیلم، ضمن رد این ادعا و اعلام اینکه نماوا هیچ‌گونه دخالت یا نقشی در این فرایند نداشته است، علاقه مندیم مطالب زیر را به اطلاع برسانیم:

خاموش شدن سرورهای تعدادی از سایت‌ها در روز گذشته، طبق دستور کتبی مقامات قضایی کشور روی داده است. چه آن که حسب تکلیف قضایی تصریح شده برای شرکت‌های ارایه دهنده خدمات میزبانی در سراسر کشور، ارایه سرویس به دامنه‌هایی که فیلتر هستند، غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود.

 

در ادعای مطرح شده توسط مدیر سایت دبیا مووی گفته شده است که این مشکل برای سایت‌های فیلم اتفاق افتاده است، در حالی که این دستور برای توقف ارایه خدمات به کلیه دامنه‌های فیلتر شده است و هیچ ارتباطی به محتوای دامنه ندارد و شنیده ها حاکی از آن است که روز گذشته سایت‌های مختلف فیلم، دانلود، موسیقی و ... با خاموشی سرورهایشان روبه‌رو بوده‌اند. بنابراین این ادعا درباره اینکه شکایتی برای توقف فعالیت سایت‌های فیلم صورت گرفته است، صحت ندارد.

هرچند نماوا از محل میزبانی سایت دیبا مووی اطلاعی ندارد، اما قطعا خاموشی سرورهای ایشان توسط شرکتی صورت گرفته است که میزبانی این خدمات را برعهده داشته است و بی تردید نماوا نقشی در این باره نداشته است.

متاسفانه این اولین‌بار نیست که جوسازی و مطرح ساختن ادعای غیرحقیقی توسط دیبا مووی اتفاق می‌افتد. با وجود ادعای مطرح شده و جو سازی صورت گرفته توسط این سایت، حقیقت ماجرا این بوده است که این سایت، مدت‌های طولانی کلیه دوبله‌های انجام شده توسط نماوا را به نام خود منتشر می‌ساخت و جالب آن‌جاست که با وجود چندین و چندین بار تذکر و درخواست، این روند همچنان ادامه داشت، تا اینکه نماوا برای دفاع از حقوق خود، موضوع شکایت را مطرح ساخت و دیبا مووی در پاسخ به این شکایت، به‌جای حل مشکل شروع به فحاشی، جوسازی، اتهام و ... در فضای مجازی علیه نماوا کرد که خود یک جرم محسوب می‌شود. با این همه، نماوا دوباره پی‌گیری را از طریق مذاکره با این دوستان پیش برد و طی مذاکره‌ی انجام شده در آن زمان، قرار شد کلیه دوبله‌های نماوا از سایت دیبامووی حذف گردد و نماوا نیز شکایت خود را باز پس گیرد.

پس از توافق یاد شده، آنچه از سوی نماوا روی داده است، چیزی به جز چشم‌پوشی از جرایم واقع شده و عمل به توافق نبوده است و قطعا نماوا هیچ‌گونه نقشی در فرایند دستور قضایی صادر شده از سوی دادستان برای عدم ارایه خدمات به دامنه های فیلتر شده (فارغ از نوع فعالیت دامنه) نداشته و ندارد و ضمن رد قاطع این ادعا، قطعا این حق را برای خود محفوظ می دارد که پی‌گیری‌های قانونی مورد نیاز علیه جوسازی، حمله سایبری و اتهام‌های کذب و دروغین مطرح شده از سوی مدیر این سایت را به‌صورت جدی انجام دهد.»