تاکسی‌های آنلاین این روزها حمل و نقل شهری مسافرین را متحول کردند اما همانطور که از اسم آنها برمی‌آید، برای درخواست تاکسی آنلاین باید حتما به اینترنت وصل بود، تپسی اما خدمت جدیدی را در نظر گرفته تا شهروندان بتوانند بدون نیاز به اینترنت با شماره ۱۶۳۰ درخواست تاکسی بدهند. این خدمت جدید تپ‌سی با توجه به نیاز برخی از شهروندان به روش‌های ساده‌تر درخواست تاکسی آنلاین ارائه شده و مشکل دسترسی نداشتن به اینترنت یا گوشی هوشمند برای استفاده از خدمات این تاکسی‌ها را حل کرده است.

خدمات تپ‌سی تلفنی در تمام شهرهایی که تپ‌سی در آنها فعال است ارائه می‌شود و می‌توان بدون نیاز به شماره‌گیری کد شهرها از ساعت 7 صبح تا 12 شب با شماره 1630 تماس گرفت.

 

برای استفاده از تپ‌سی تلفنی کافی است مسافر با هر یک از خطوط ثابت و همراه شماره ۱۶۳۰ تماس بگیرد و از اپراتورهای تپ‌سی بخواهد که برای او نقش اپلیکیشن را بازی کنند. فرایند به چه صورت است؟ به محض تماس مسافر با شماره ۱۶۳۰، یک اپراتور آدرس مبدا و مقصد مسافر را دریافت کرده و بر روی اپلیکیشن علامت‌گذاری می‌کند. به این ترتیب، درخواست خودرو به نزدیک‌ترین سفیر (راننده) فرستاده می‌شود و سفیر، پس از تایید درخواست، به سمت محلی که مسافر منتظر است حرکت می‌کند. ناگفته نماند در این مرحله مسافر روی خط تلفنی که به تپ‌سی زنگ زده بود یک پیام متنی دریافت می‌کند تا به او اطلاع داده شود که سفیر پیدا شده است.

مسافران به محض رسیدن سفیر به مبدا، یک پیام متنی دیگر دریافت می‌کند تا از رسیدن سفیر مطلع شود. اگر به هر دلیلی، سفیر درخواست مسافر را لغو کند، مسافر از طریق پیام متنی از لغو سفر مطلع می‌شود. در این صورت، برای مسافر پیامی ارسال می‌شود و می‌تواند با ارسال عدد ۱، دوباره درخواست خود را، ساده‌تر و بدون طی مراحل قبلی و بدون دوباره تماس برقرار کردن، تکرار کند.

با استفاده از تپ‌سی تلفنی، برخی از افراد مانند سالمندان که از فرزندان خود می‌خواهند برایشان تپ‌سی بگیرند و یا افرادی که گوشی هوشمندی در دسترس ندارند می‌توانند از خدمات یک تاکسی آنلاین استفاده کنند. علاوه بر این، نداشتن دسترسی به اینترنت، دیگر مانعی برای استفاده از خدمات تاکسی آنلاین نیست و به راحتی می‌توان بدون اینترنت، تپ‌سی گرفت.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر