روز گذشته فوجی فیلم از دوربین ابتدای و بدون آینه X-A7 همراه با برخی به روز رسانی های جدید نسبت به مدل قبلی اش یعنیX-A5 رونمایی کرد. این دوربین از تازه ترین سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی CMOS فوجی فیلم بهره می برد و تعداد پیکسل های تشخیص فازی آن ۸.۵ برابر مدل X-A5 است. به این ترتیب تازه ترین دوربین بدون آینه این کمپانی سرعت فوکوس خودکار بالاتری دارد و قابلت تشخیص چهره آن سریع تر از نسل قبل وارد عل می شود هرچند که نرخ عکاسی سریع آن همچنان روی همان نرخ ۶ فریم بر ثانیه است.

در حوزه فیلم برداری هم باید بگوییم که X-A7 توانایی تصویربرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد که نسبت به نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه مدل قبلی بهبودی قابل توجه محسوب می شود. فیلم برداری 1080p این دوربین هم با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می شود. محدوده ایزو این دوربین هم از ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ در نظر گرفته شده هرچند که تا ۲۵۶۰۰ نیز قابلیت افزایش دارد.

بدنه کوچک و جمع و جور این دوربین در زمان اتصال لنز ۴۵۵ گرم وزن دارد که این مشخصه X-A7 را به گزینه ای بسیار خوب برای همراه بردن در کوله تبدیل میکند. اما نکته پایانی اینکه گرچه مدل X-A5 به یک نمایشگر پاپ آپ برای گرفتن سلفی مجهز بود، نسخه به روز شده X-A7 دارای یک نمایشگر تاچ کاملا متحرک است نتنها برای ویدیوبلاگ و گرفتن سلفی بلکه دیگر انواع تصویربرداری سودمند واقع می شود.

فوجی فیلم

 

ساده ترین راه برای تغییر تنظیمات دوربین نیز نمایشگر تاچ آن است چراکه دکمه های فیزیکی زیادی پشت بدنه وجود ندارد و با لمس، ضربه یا سوايپ روی نمایشگر میتوانید روشنایی صحنه را تغییر داده، شبیه ساز فیلم یا دیگر افکت ها را فعال کنید.

از دیگر قابلیت های در نظر گرفته شده برای این دوربین بدون آینه کامپکت میتوان به تکنولوژی تشخیص صحنه موسوم به Bright Mode اشاره کرد که HDR و دیگر ترفندها را برای ایجاد عکس هایی روشن و زنده به کار می برد. این در واقع همان مد عکاسی خودکاری است که پیشتر در تلفن های هوشمند دیده بودیم و به تشخیص فوجی فیلم برای تازه واردهای حوزه عکاسی ضروری است.

فوجی فیلم X-A7 همراه با کیت لنز XC 15-45mm f/3.5-5.6 OIZ PZ با قیمت ۷۰۰ از مهرماه وارد بازار می شود.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر