سرانجام از آیفون 11 رونمایی شد و همانطور که پیش بینی می شد در پنل پشتی مدل های پرچمدار شاهد برآمدگی مربع شکل دوربین هستیم. آیفون 11 دوربین دوگانه دارد و آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس که پرچمدار محسوب می شوند از دوربین سه گانه بهره می برند.

در ادامه نگاهی به دوربین های خانواده آیفون 11 می اندازیم.

دوربین آیفون 11

آیفون 11

 

 
1. دوربین 12 مگاپیکسلی معمولی، لنز معادل 26 میلیمتری، ضریب اف 1.8، لرزشگیر تصویر اپتیکال: حالت عکسبرداری در شب یا Night Mode بهینه شده است. همچنین نرم افزار پردازش تصاویر نیز آپدیت شده تا جزییات بیشتری در تصاویر ثبت شوند.

2. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، لنز معادل 13 میلیمتری، ضریب اف 2.4، میدان دید 120 درجه ای: اپل در تصمیمی غافلگیرانه رویکرد سنتی را کنار گذاشته و برای ثبت بهتر محیط، آیفون 11 را به دوربین فوق عریض مجهز کرده است. نرم افزار دوربین گوشی هم پیش نمایش دوربین اصلی و هم دوربین فوق عریض را به کاربر نمایش می دهد.

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی TrueDepth با فیلمبرداری اسلوموشن و ثبت ویدیو با کیفیت 4K در 60 فریم بر ثانیه: دوربین سلفی آیفون 11 با چرخش به حالت منظره، تصاویر عریض تری از محیط می گیرد. حالت اسلوموشن نیز به آن اضافه شده است.

 

 

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس
1. دوربین 12 مگاپیکسلی معمولی، لنز معادل 26 میلیمتری، ضریب اف 1.8، لرزشگیر تصویر اپتیکال

2.دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، لنز معادل 13 میلیمتری، ضریب اف 2.4، میدان دید 120 درجه ای

3. سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو، لنز معادل 52 میلیمتری، ضریب اف 2.0، لرزشگیر تصویر اپتیکال: دوربین سوم در پرچمدارها مخصوص عکسبرداری در حالت پرتره طراحی شده است.

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی TrueDepth با فیلمبرداری اسلوموشن و ثبت ویدیو با کیفیت 4K در 60 فریم بر ثانیه

 

تغییرات نرم افزاری

 


پردازش تصاویر و ویدیو در جدیدترین آیفون ها به طور چشمگیری بهبود پیدا کرده است. آیفون 11 و آیفون 11 پرو جزییات بیشتری را ثبت کرده و ویژگی جدید Night Mode نیز عکسبرداری بهتر در محیط های کم نور را به ارمغان می آورد.

دوربین ها طوری طراحی شده اند تا حین فیلمبرداری و هنگام سوییچ کردن بین آنها حساسیت به نور و تن رنگ ها به هم نخورد. توسعه دهندگان اپلیکیشن می توانند در مدل پرو با بیش از یک دوربین به طور همزمان به فیلمبرداری بپردازند.

آیفون 11 پرو از قابلیتی به نام Deep Fusion برخوردار است که 9 عکس در سه حالت نور دهی مختلف می گیرد. سپس موتور پردازشی تصاویر را آنالیز کرده و از آنها یک تصویر واحد و باکیفیت می سازد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر