وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در طی سفر خود به دشت ورامین و در راسم افتتاح سامانه متمرکز خدماتی جنوب شرق استان تهران تاکید کرد که با توجه به چالش‌های اقتصادی، تعرفه‌های ارتباطی در کشور افزایشی نداشته و قرار هم نیست که افزایش پیدا کند.

«محمدجواد آذری جهرمی» با یادآوری مشکلات اقتصادی که گریبانگیر کشور شده تاکید کرد که با وجود این فشارهای اقتصادی، هیچ شرکت ارتباطی حاضر نشده که این فشار را به جامعه منتقل کند:

«از مهم‌ترین اقدامات این بود که اپراتورها را با یکدیگر متحد کردیم تا در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنند و با این روش هزینه‌های جانبی آن‌ها کاهش پیداکرده است.»

جهرمی تاکید کرده که قیمت‌ها قرار هم نیست افزایش پیدا کند و شرایط اقتصادی جامعه را طوری توصیف کرده که بسیاری از مردم شهر تهران به شهرستان‌های استان تهران مراجعه کرده‌اند؛ به همین دلیل نیز ارتباطات در شهرستان‌ها هم موضوع مهم‌تری شده است.

 

وزیر ارتباطات کشورمان یکی از دلایل گران نشدن تعرفه‌های ارتباطی را بومی سازی قطعات مخابراتی و حوزه فناوری ICT اعلام کرده است:

«در حوزه ارتباطات بیش از ۸۰ درصد خرید و اقدامات در وزارت ارتباطات بومی‌شده است و اکثر تجهیزات تولید ایران و بومی هستند. در حوزه ارتباطات نیازمند شدید به ارز بودیم و بومی‌سازی قطعات باعث شد تا این نیازمندی کاهش یابد.»

گفتنی است پیش‌تر جهرمی و برخی از معاونین او نیز تاکید کرده بودند که گرانی در حوزه‌های فناوری در کار نیست و دولت اجازه افزایش قیمت در برخی حوزه‌ها نظیر قیمت اینترنت را نخواهد داد. برخی از معاونین وزارت ارتباطات حتی در طی مصاحبه‌های اخیر خود اظهار داشتند که مساله ارزان کردن اینترنت ثابت در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد.

گفتنی است برا اساس آخرین آمار رسمی نرخ تورم تیرماه سال جاری در کشور به بیش از رقم ۴۰ درصد رسیده است. افزایش نرخ تورم بر خانوار‌های روستایی کشور نیز بیشتر از سال گذشته بوده و دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٨ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٤٠,١ درصد برای دهک اول تا ٤٣.١ درصد برای دهک دهم است..

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر