بامداد امروز سامسونگ در رویدادی بالاخره از گلکسی نوت 10 رونمایی کرد که یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های این مراسم، معرفی S Pen بود. حالا با استفاده از این قلم می‌توان دستورات حرکتی را از راه دور به گوشی ارسال کرد.

 

قلم پرچمدار جدید سامسونگ پیشرفته تر از S Pen گلکسی نوت 9 خواهد بود که صرفا مثل یک کنترل از راه دور عمل می‌کرد. با استفاده از قلم جدید شما می‌توانید با ارسال موج‌هایی خاص به سمت گوشی برخی میان‌بر‌های از پیش تعیین شده را نیز فعال کنید. در واقع می‌توانید عملکرد‌های مختلف را از طریق انجام حرکت‌هایی خاص با قلم به گوشی بفهمانید.

سامسونگ همچنین اعلام کرده که با استفاده از S Pen می‌توانید وبسایت یوتیوب را کنترل کنید. خبر خوب برای توسعه دهندگان این است که غول کره‌ای قصد دارد به زودی SDK های مربوط به حرکت‌های S Pen را به زودی در اختیار برنامه‌نویسان قرار دهد. بنابراین احتمالا بتوانیم منتظر بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی باشیم که از ویژگی‌های S Pen جدید گلکسی نوت 10 استفاده کنند.

 

اما این پایان ماجرا نیست و قلم جدید شرکت کره‌ای در زمینه‌ی تبدیل دست خط به متن دیجیتال هم انعطاف بیشتری نسبت به گذشته از خود نشان می‌دهد. حالا می‌توانید متن‌های خود را با کوچک کردن، بزرگ کردن یا تغییر رنگ فونت تغییر دهید و آن را در فرمت‌های مختلف از جمله «مایکروسافت ورد» ذخیره کنید.

برای ویرایش ویدیو هم استفاده از S Pen جدید می‌تواند مفید باشد؛ به این شکل که قادرید لحظه‌ی دقیقی از ویدیو که قصد ویرایشش را دارید انتخاب نمایید.

گیمر‌ها و وی‌لاگر‌ها از این به بعد می‌توانند با استفاده از اسکرین رکوردر جدید و بهره‌مندی از S Pen آخرین اطلاعات را روی تصاویر ارسالی‌شان درج کنند. همچنین اگر از AR Doodle‌ جدید استفاده کنید قادر خواهید بود با این قلم نقاشی، افکت و انیمیشن‌هایی خاص را به تصاویر خود بیافزایید.

باتری جدیدی در قلم گلکسی نوت 10 به کار رفته که باعث می‌شود این عصای جادویی بعد از یک بار شارژ کامل حداقل یک ساعت قابل استفاده باشد. برای شارژ مجدد قلم کافیست آن را به داخل گوشی برگردانید.

همچنین لازم به ذکر است که در قلم جدید پرچمدار شرکت کره‌ای خبری از دوربین نیست. پیش از این پتنتی از سوی غول کره‌ای منتشر شده بود که در آن قلم استایلوس به یک دوربین مجهز شده بود.

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر