یکی از خبرگزاری های چین مدعی شده هواوی از سیستم عامل هونگ منگ (Hongmeng) در کنفرانس توسعه دهندگان این کمپانی که روز جمعه 9 آگوست (18 مرداد) برگزار می شود، رونمایی خواهد کرد.

خبرگزاری Global Times در گزارش خود سیستم عامل هونگ منگ را با سیستم عامل مرموز گوگل یعنی فیوشا (Fuchsia) که آن هم چندمنظوره است، مقایسه کرده. گزارش شده که هونگ منگ حول یک میکروکرنل اختصاصی توسعه داده شده که امکان بهره گیری بهتر آن از هوش مصنوعی و اجرای روانتر در پلتفرم های متعدد را امکان پذیر می کند.

هواوی پی 30 پرو

 

همچنین شایعه شده که هواوی در حال ساخت یک تلفن هوشمند با سیستم عامل هونگ منگ بوده و این محصول در حال حاضر آزمایشات متعدد را پشت سر می گذارد.

احتمال دارد هواوی طبق سنت خود اواخر مهر ماه سال جاری در کنار رونمایی از پرچمدار میت 30 پرو که گفته می شود دو دوربین 40 مگاپیکسلی خواهد داشت، از اولین گوشی با سیستم عامل هونگ منگ با قیمت 288 دلار نیز رونمایی کرده و این دو محصول را در سه ماهه پایانی منتهی به سال جاری میلادی به بازار بفرستد.

مدیران ارشد هواوی تأکید کرده اند که هونگ منگ جایگزین اندروید نیست
با وجود بحث هایی که پیرامون سیستم عامل هونگ منگ به عنوان جانشین اندروید مطرح شده، مدیران ارشد هواوی همواره گفته اند که این سیستم عامل جایگزین اندروید نیست. به عقیده مدیران کمپانی چینی، هونگ منگ یک سیستم عامل صنعتی بوده و برای دستگاه های IoT توسعه داده شده است. با این وجود در صورت ادامه تحریم هواوی توسط آمریکا، هیچ بعید نیست که سازنده چینی وادار به استفاده از این سیستم عامل در تلفن های هوشمند خود شود.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده که این سیستم عامل ابتدا به تلویزیون های هوشمند آنر راه خواهد یافت. این تلویزیون ها قرار است یک روز بعد از کنفرانس هواوی یعنی 10 آگوست به بازار عرضه شوند. منابع خبری دیگر هم مدعی شده اند که هواوی در حال آزمایش کردن اپلیکیشن های مختلف با هونگ منگ است.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر