مکنزی بزوس با دریافت یک چهارم از سهام مدیرعامل آمازون رسما به دومین سهامدار بزرگ این شرکت و سومین زن ثروتمند دنیا بدل شد.

طبق اسناد مربوط به سازمان های قانون آمریکا اخیرا ۱۹.۷ میلیون واحد از سهام بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین دنیا توسط جف بزوس، بنیانگذار و مدیرعامل آمازون به نام این خانم ۴۹ ساله ثبت شده است.

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید جزئیات مربوط به این طلاق توافقی تا پیش از این کاملا محرمانه بود و درز این اطلاعات را می توان اتفاقی بسیار عجیب خواند. گفته می شود یکی از قضات کینگ کانتی در واشنگتن آمریکا ماه گذشته رسما این جذایی را ثبت کرده است.

همسر سابق جف بزوس حالا سومین زن ثروتمند دنیاست
در اسناد لو رفته همچنین مشخص شده که بزوس طی چند روز گذشته حدودا ۹۶۸۱۴۸ سهم خود در آمازون را با ارزشی بالغ بر ۱.۸ میلیارد دلار به فروش رسانده است.

مکنزی بزوس

 

در هر حال با این انتقال، خانم مکنزی حالا ۴ درصد از کل سهام آمازون را با ارزش ۳۷ میلیارد دلار در اختیار دارد و این ثروت اکنون او را در جایگاه بیست و سوم فهرست میلیاردرهای بلومبرگ قرار می دهد که به پانصد فرد ثروتمند جهان اختصاص دارد.

ارزش سهام خانم مکنزی از ماه آوریل که برای نخستین بار خبر این طلاق توافقی منتشر شد تاکنون یک میلیارد دلار افت داشته است. جف بزوس ۵۵ ساله نیز بعد از انتقال چهار درصد از سهم خود به همسر سابقش حالا ۱۲ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار دارد که در کل ارزشی برابر با ۱۰۹ میلیارد دلار دارد و او را با اقتدار همچنان در جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا قرار داده است.

اما ارزش این نقل و انتقال، جدایی جف بزوس از همسرش را به گران ترین طلاق تاریخ بدل کرده است. جالب آنکه لری الیسون مدیرعامل اوراکل نیز بارها جدایی از همسر را تجربه کرده اما هیچیک از این شکست های عاطفی هزینه ای را به او متحمل نکرده است. سهام سرگئی برین هم موسس گوگل نیز بعد از جدایی اش از Anne Wojcicki مدیر عامل یوتیوب در سال ۲۰۱۵ دست نخورده باقی ماند.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر