سایت Digitimes مدعی شده اپل در حال بررسی طرح های مختلفی است تا مک بوک های سال بعد را با پشتیبانی از شبکه موبایل 5G به بازار بفرستد.

سایت مذکور مدعی شده اپل برای بهبود عملکرد شبکه 5G در لپ تاپ های 2020 خود از آنتن سرامیکی استفاده خواهد کرد. این آنتن ها به طور چشمگیری سرعت دریافت و ارسال سیگنال را بهبود داده و سرعت شبکه 5G را تا دو برابر افزایش می دهد.

البته مواد سرامیکی تا 6 برابر نسبت به مواد استاندارد قیمت بیشتری دارند که احتمالا قیمت نهایی مک بوک را بالا خواهد برد. باید دید اپل حاضر است چنین ریسکی کند یا نه.

مک بوک پرو 16 اینچی

 

مک بوک ها در حال حاضر هم قیمت بالایی دارند و شاید همین مسئله به کارگیری آنتن سرامیکی در آنها را منطقی جلوه دهد. هنوز معلوم نیست کدام مک بوک (ایر یا پرو) با پشتیبانی از شبکه موبایلی 5G به بازار می آیند ولی سایت پیش بینی کرده اواخر سال 2020 این ویژگی را خواهیم دید.

با توجه به اینکه این شایعه تنها از سوی سایت Digitimes مطرح شده نمی توان چندان به صحت آن امیدوار بود. با این حال ممکن است لپ تاپ های کمپانی کوپرتینویی را با پشتیبانی از شبکه موبایل 5G ببینیم، اما نه در سال 2020. تاکنون تقریبا اطمینان داریم که آیفون های سال بعد با مودم 5G به بازار خواهند آمد.

اپل قرار است مک بوک پرو 2019 را با صفحه نمایش 16 اینچی به بازار بفرستد. این نمایشگر بزرگ تر و حاشیه کمتری نسبت به نسل قبلی مک بوک پرو دارد. قاب مدل 16 اینچی نیز تقریبا هم اندازه با قاب مک بوک پرو 15 اینچی فعلی خواهد بود.

همچنین کیبورد ناکارآمد پروانه ای در لپ تاپ های فعلی جای خود را به صفحه کلیدی با مکانیزم قیچی مانند خواهد داد. قرار است مک بوک پرو 2019 با شروع قیمت 3000 دلار به بازار عرضه شود.

 

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر