گروه تجاری سافت بنک با همکاری اپل، مایکروسافت، فاکس‌کان و چندین مؤسسه مالی از پروژه ویژن فاند 2 (Vision Fund 2) رونمایی کرد. تمرکز اصلی در این پروژه، توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی برای شرکت های استارتاپی آینده به منظور تولید محصولات مناسب برای میلیون ها مشتری در سراسر دنیا اعلام شده است.

شرکت ژاپنی سافت بنک در کنفرانس خبری از سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد دلاری خود در پروژه ویژن فاند 2 پرده برداشت. پیش بینی می شود با احتساب سرمایه گذاری شرکت های همکار، مجموع سرمایه در مرحله اول به ۱۰۸ میلیارد دلار برسد.

 

 

اپل، مایکروسافت، فاکس‌کان، بانک استاندارد چارترد و حداقل ۱۲ سرمایه گذار دیگر برای امضای یادداشت تفاهم توافق کرده اند. در لیست سرمایه گذاران علاوه بر چندین بانک ژاپنی، نام بانک ملی قزاقستان نیز به چشم می خورد.

هنوز از مبلغ دقیق سرمایه گذاری توسط این شرکت ها اطلاعاتی در دست نیست. این همکاری مشترک سبب جذب سرمایه مورد نیاز برای دور اول سرمایه گذاری خواهد شد. در ماه های آتی شرکت های فینتک نیز به این پروژه ملحق خواهند شد.

پروژه ویژن فاند اولین بار سال ۲۰۱۶ اعلام شد. این پروژه ۱۰۰ میلیارد دلاری توانست نظر ۷۱ سرمایه گذار مختلف را به طرف خود جذب کند. یکی از این کمپانی های سرمایه گذار اپل بود؛ کمپانی کوپرتینویی سال ۲۰۱۷ یک میلیارد دلار به سافت بنک برای این پروژه قرض داد.

عمده تمرکز پروژه ویژن فاند ۱ روی سرویس های اشتراک سفر مثل اوبر و نمونه چینی این سرویس یعنی Didi Chuxing بود. طبق گزارشات منتشر شده از سال گذشته، این مؤسسه ژاپنی توانست ۶۲ درصد از سرمایه گذاری های پروژه ویژن فاند ۱ را به شرکت های وام دهنده برگرداند.

پروژه ویژن فاند حاصل تفکرات «ماسایوشی سان»، مدیرعامل سافت بنک و رییس هیئت مدیره اپراتور آمریکایی اسپرینت است. این میلیاردر ژاپنی که علاقه فراوانی به سرمایه گذاری در فناوری های جدید دارد، قبلاً از تمایل خود برای رونمایی از یک پروژه جدید در هر ۲ یا ۳ سال خبر داده بود.

 

برای اطلاع از اخبار بیشتر اینجا کلیک کنید.

منبع خبر