همانطور که قبلا اعلام شده بود، کورتانا می‌خواهد در ویندوز ۱۰ رویکرد جدیدی را در پیش بگیرد. در حالی که این دستیار هوشمند از کنسول ایکس باکس وان حذف می‌شود، مایکروسافت به تازگی از رابط کاربری گفتگو محور جدیدی برای آن در ویندوز ۱۰ پرده برداشته است.

غول نرم‌افزاری به تازگی نسخه بتایی از اپلیکیشن جدید و مستقل کورتانا منتشر کرده که در حال حاضر برای تست، در دسترس کاربران اینسایدر ویندوز قرار گرفته است. اپلیکیشن جدید هم فرمان‌های صوتی و هم فرمان‌های متنی را پشتیبانی می‌کند، و تلاش ردموندی‌ها بر این بوده که تجربه گفتگو محوری از کار با این دستیار هوشمند را برای کاربران رقم بزنند.

کورتانا

 

همانطور که مطلع هستید، مایکروسافت در آپدیت اخیر ویندوز کورتانا را از جستجوی ویندوز ۱۰ حذف کرده و به آن استقلال داده تا بتواند برای اهداف تخصصی خدمت‌رسانی کند. نسخه جدید اپلیکیشن کورتانا برای ویندوز ۱۰ اکثر قابلیت‌های این دستیار هوشمند از جمله فرمان‌های متنی و صوتی، باز کردن اپلیکیشن‌ها، مدیریت فهرست‌ها، تعیین یادآور و آلارم و تایمر را پشتیبانی می‌کند.

با این وجود تمام قابلیت‌های کورتانا برای آن هنوز در دسترس نیستند. دونا سرکار، رئیس برنامه اینسایدر مایکروسافت در این راستا می‌گوید که به عنوان یک اپلیکیشن بتا، قابلیت‌های پیشین کورتانا به تدریج و با آپدیت‌های نرم‌افزاری بعدی به آن اضافه می‌شوند.

نسخه بتای اپلیکیشن کورتانا از امروز برای کاربران فست رینگ برنامه اینسایدر ویندوز ۱۰ و برای بیلد ۱۸۹۴۵ این سیستم عامل در دسترس قرار گرفته که اگر جزو تسترهای مایکروسافت باشید، می‌توانید آن را دانلود کنید. اما عموم کاربران ویندوز برای تجربه نسخه نهایی اپلیکیشن باید تا نیمه اول سال آینده میلادی منتظر بمانند.

جدیدترین نسخه کورتانا در تشخیص فرمان‌های صوتی نسبت به گذشته بهینه‌تر شده و حالا از دو تم تاریک و روشن پشتیبانی به عمل می‌آورد. همچنین به لطف استفاده از مدل‌های جدید تشخیص زبان شاهد بهبود قابل توجه پرفرمنس این دستیار هوشمند در سیستم عامل خواهید بود.

اما در انتها به جز کورتانا، بیلد ۱۸۹۴۵ ویندوز تغییرات دیگری را هم به همراه آورده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ارتقای ساب سیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) اشاره نمود.

 

برای دیدن اخبار فناوری بیشتر اینجا را کلیک کنید

منبع خبر