صفحه‌ی توییتر آیس یونیورس ساعاتی پیش رندر منتسب به گوشی تمام‌صفحه‌ی سامسونگ را که هیچ‌گونه دکمه‌ای هم ندارد، فاش کرد.

 

چند ماه پیش بود که شایعاتی با محوریت تولید یک گوشی تمام‌صفحه‌ی بدون دکمه توسط سامسونگ، فضای مجازی را در نوردید. شایعات می‌گفتند که کره‌‌ای‌ها قصد دارند به مناسبت ۱۰ سالگی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس (Galaxy S) یک گوشی ویژه تولید کنند؛ موبایلی که بتواند مرزهای نوآوری را در دنیای گوشی‌های هوشمند جابه‌جا کند. این شایعات مدعی بودند که گوشی نام‌برده نه‌تنها تمام‌صفحه است، بلکه هیچ‌گونه دکمه‌ای هم ندارد و به‌جای آن از برخی ژست‌های فشاری ویژه پشتیبانی می‌کند.

 

در این بین ساعاتی پیش صفحه‌ی توییتر آیس یونیورس که از صفحات توییتری شناخته‌شده برای افشای اطلاعات داخلی شرکت سامسونگ به‌شمار می‌آید، رندر زیر را منتشر کرد تا به ما نشان دهد این دستگاه در صورت عرضه می‌توانست چه شکل و شمایلی داشته باشد. در سمت چپ تصویر، گوشی موردانتظار گلکسی نوت ۱۰ را می‌بینید و در سمت راست تصویر هم گوشی بدون دکمه‌ی مرموز سامسونگ قابل‌رؤیت است؛ دستگاهی که آیس یونیورس از آن با نام «پروژه‌ی R6» یاد می‌کند. ظاهرا تولید پروژه‌ی آر ۶ بنا به‌ دلایلی لغو شده است.

 

آیس یونیورس به نقل از برخی منابع داخلی سامسونگ، می‌گوید این گوشی قرار بوده تحت برند گلکسی A عرضه شود؛ از طرفی گوشی بدون دکمه‌ی سامسونگ قرار بوده از تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام برای پردازش وظایف بهره بگیرد.

ظاهرا سامسونگ به‌دنبال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، تصمیم گرفت حداقل فعلا تولید این دستگاه را به‌حالت تعلیق در بیاورد؛ چرا که کره‌ای‌ها مدعی هستند تحریم‌های اخیر باعث می‌شوند هواوی دیگر در آمریکا یک رقیب قدر برای سامسونگ نباشد.

گرچه مشکلات هواوی با آمریکا تا حد درخورتوجهی رفع شده‌اند، اما ظاهرا سامسونگ فرایند‌ تولید گوشی‌اش را مجددا آغاز نکرده است. انتظار می‌رود هواوی در گوشی موردانتظار هواوی میت ۳۰ پرو از طراحی مشابهی با حاشیه‌ی بسیار کم در اطراف نمایشگر استفاده کند.

 

برای دیدن اخبار فناوری بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع خبر