کاروشا از معدود استارتاپ‌های سخت‌افزاری در الکام استارز ۹۸ است که محصولی برای بررسی و عیب‌یابی خودرو مشابه سیستم دیاگ عرضه می‌کند.

 

استارتاپ‌های سخت‌افزاری انگشت‌شماری در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ حضور دارند. دشواری طراحی و تولید قطعات سخت‌افزاری و تهدید واردات محصولات مشابه از کشورهای دیگر، بسیاری از ایده‌پردازان را از ورود به این حوزه دور می‌کند. به‌هرحال، شرکت‌های نوپای معدودی هم در الکام استارز امسال حضور دارند که محصولاتی سخت‌افزاری با ترکیب با نرم‌افزارهای هوشمند ارائه می‌کنند.

 

کاروشا قطعه‌ای سخت‌افزاری برای خودرو طراحی و تولید کرده است که فعالیت‌های متعددی برای مالک خودرو انجام می‌دهد. از امکانات مهم کاروشا می‌توان به گزارش وضعیت فنی خودرو اشاره کرد که عملکردی شبیه به سیستم دیاگ دارد.

سیستم کاروشا با اتصال به اپلیکشن هوشمند و نصب روی کامپیوتر خودرو، گزارش‌های فنی را ارائه می‌کند. همین سیستم در همکاری با تعمیرگاه‌ها پس از شناسایی ایراد خودرو، تعمیرگاه‌های نزدیک را به راننده پیشنهاد می‌کند.

 

هشدار سرویس‌های دوره‌ای، دزدگیر هوشمند متصل به گوشی تلفن‌همراه، سیستم موقعیت‌یاب و سیستم هوشمند اعلام تصادف به مراکز امدادی و تعمیرگاهی از امکانات دیگر کاروشا برای رانندگان است. قابلیت جالب دیگر کاروشا، پشتیبانی از سیم‌کارت است که اینترنت همراه را به‌صورت وای‌فای به سرنشینان ارائه می‌کند.

در‌حال‌حاضر، کاروشا روی مشتریان سازمانی تمرکز کرده است. سیستم‌های کنترل ناوگان داخلی و محاسبه‌ی هزینه‌‌ برای سازمان‌ها، اکنون بهره‌برداری چشمگیری از کاروشا می‌کنند. به‌علاوه، این استارتاپ قصد دارد خدمات و فروش مخصوص مصرف‌کننده را نیز تا مهر امسال ارائه کند.

 

برای دیدن اخبار فناوری بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع خبر