میان رده پیکسل 3a در تست های دشوار DxOMark موفق به کسب ۱۰۰ امتیاز شده که با توجه به بازه قیمتی ان عملکردی قابل توجه به شمار می رود.

یکی از شعارهای تبلیغاتی اصلی هنگام معرفی موبایل های پیکسل 3a XL و پیکسل 3a گوگل یکسان بودن دوربین این موبایل ها با ماژول پرچمداران این شرکت بود. با توجه به اینکه هیچ موبایل دیگری در رده قیمتی زیر 399 دلار چنین کیفیت عکسی ارائه نمی دهد، این اتفاق به عنوان یک دستاورد قابل توجه شناخته می شود.

امتیاز پیکسل 3a گوگل از آیفون X، گلکسی اس 9 پلاس و ال جی جی 8 تینکیو بالاتر است
به دلیل اینکه گوگل قصد داشت هزینه تولید این موبایل ها را کاهش دهد، از تعبیه چیپست اختصاصی پردازش عکس خود در آن ها صرف نظر کرد. با توجه به اینکه امتیاز DxOMark این موبایل ها با نسخه اصلی پرچمداران پیکسل تنها یک نمره تفاوت دارد، به نظر این تست قادر به برآورد دقیق قدرت واقعی دوربین نیست. با این حال همچنان تفاوت هایی در عملکرد دوربین پیکسل 3a با پرچمدارهای سال گذشته وجود دارد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

اولین نکته این است که عملکرد لرزشگیر دوربین موبایل پیکسل 3a در نور کم، و مخصوصا در فیلم برداری بسیار خوب بوده، اما عملکرد در نور کم ممکن است به عنوان یک شمشیر دو لبه عمل کند زیرا نوردهی این موبایل در شرایط مشابه بسیار کم بوده و عکس ها تاریک ثبت می شدند. البته شکی نیست که کیفیت عکس ها در نور مناسب عالی بوده و در بررسی نیز گفته شده عکس ها در اکثر شرایط نوری از جزییات بسیار خوبی برخوردار بوده اند.

در بررسی DxOMark همچنین گفته شده دوربین موبایل پیکسل 3a گوگل در تنظیم تراز سفیدی موفق تر از برادران پرچمدار خود عمل می کند. این یعنی تصاویر ثبت شده توسط پیکسل 3a نسبت به اکثر موبایل ها از دقت بیشتری برخوردارند. تنها ضعف آن اما عکاسی و فیلم برداری در نور کم است؛ مشکلی که اکثر موبایل های مجهز به سنسورهای کوچک از آن رنج می برند.

پیکسل 3a گوگل

 

در نهایت این موبایل موفق به کسب امتیاز 103 در بخش عکاسی و 95 در بخش فیلم برداری شد. با توجه به اینکه امتیاز آیفون ایکس آر101 است و موبایل هایی مانند گلکسی اس 9 پلاس، ال جی جی 8 تینکیو و آیفون X نمرات کمتری کسب کرده اند، گوگل باید به میان رده اش افتخار کند. خبر خوب این است که غول جستجوی اینترنتی تصمیم گرفته اند در آینده میان رده های بیشتری نیز ارائه کنند که احتمالا منجر به تصاحب بخش بزرگی از بازار توسط آن ها خواهد شد.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

منبع خبر