و اینک CPUهای جدید نسل 9 اینتل در کلاس دسکتاپ و لپ تاپ معرفی شدند:

همانطور که انتظار می رفت، شرکت Intel نسل نهم پردازنده های خود در برخی مدل های باقی مانده دسکتاپ و لپ تاپ را همزمان با GTX 1650 معرفی کرد. از جمله پردازنده های سری پرچمدار Intel Core i9 با نام Intel Core i9-9980HK که بسیاری در انتظار معرفی آن بودند، اینک سریعترین CPU کلاس نوت بوک جهان به نام Intel رقم خورده و زین پس شاهد نوت بوک های گیمینگ و رندرینگ با این پردازنده خواهیم بود. 

پرچمداری با نام Intel Core i9-9980HK که دارای 8 هسته و 16 رشته پردازشی بوده و می تواند در تمامی 8 هسته خود به فرکانس 5.0 گیگاهرتز دست یابد. پردازنده های نسل 9 لپ تاپ اینتل در سری H دارای فناوری Thermal Velocity Boost بوده و به گفته ی اینتل، پردازنده های نسل 9 سری H لپ تاپ به نسبت CPUهای تولید شده در کلاس PC در 3 سال پیش، تا 33 درصد سریعتر هستند.

در تمامی لپ تاپ ها شاهد استفاده از Intel Dynamic Tuning هستیم و از کنترلر Wi-Fi 6 AX200 نیز پشتیبانی می کنند. پردازنده های فوق دارای کنترلر داخلی Thunderbolt 3 بوده و از نسل جدید حافظه های Intel Optane نیز پشتیبانی سازگار و پویا به عمل می آورند. CPUهای نسل نهم اینتل، در زمینه ادیت و ویرایش ویدیو ها تا 45 درصد سریعتر از CPUهای کلاس دسکتاپ در 3 سال پیش هستند. همچنین دیگر CPUهای باقی مانده در سری دسکتاپ نیز امروز به صورت رسمی در کنار پردازنده های نوت بوک، رونمایی شدند.

از جمله پردازنده های سری T و KF که اینتل به تازگی آنها را معرفی کرده و البته اگر به یاد داشته باشید، سازندگان مادربرد به تازگی CPUهای معرفی شده در امروز را طی یک بروزرسانی، به مادربردهای سوکت LGA 1151 و چیپست های سری 300 تزریق کرده اند. در اسلاید های زیر می توانید مشخصات و عناوین پردازنده های نسل 9 جدید در مدل های لپ تاپ و دسکتاپ را مشاهده نمایید.اسلاید نخست به CPUهای کلاس لپ تاپ مربوط می گردد.