ال‌جی در نظر دارد ماه آینده، تولید نمایشگرهای OLED را در چین آغاز کند. در‌این‌صورت، حجم تولید نمایشگرهای OLED این شرکت دوبرابر خواهد شد.

 

هفته‌ی گذشته‌، ال‌جی دیسپلی اعلام کرد از ماه ‌آینده، کارخانه‌ی تولید نمایشگر این شرکت در گانژو چین، با سرمایه‌‌ای درحدود ۴.۲ میلیارد دلار، تولید نمایشگر‌های بزرگ OLED برای تلویزیون‌های Ultra-HD را آغاز خواهد کرد.

کارخانه‌ی جدید با ظرفیت تولید درحدود دوبرابر، به ال‌جی کمک می‌کند هزینه‌های خود را کاهش دهد. خط‌تولید اولد 8.5G ال‌جی برای نمایشگرهای با رزولوشن ۲۵۰۰ در ۲۲۰۰ پیکسل گانژو ظرفیت تولید ماهانه ۶۰ هزار زیرلایه‌ی OLED را برای تلویزیون‌‌های بزرگ دارد. با تصمیم جدید ال‌جی دیس‍لی، ظرفیت تولید زیرلایه‌ی OLED به بیش از دوبرابر حجم تولید قبلی، یعنی به رقمی درحدود ۱۳۰ هزار زیرلایه‌ی OLED، افزایش خواهد یافت.

 

 

درنهایت، انتظار می‌رود خط‌تولید دیگری به کارخانه‌ی گانژو اضافه شود و ظرفیت تولید را به ۹۰ هزار زیرلا‌یه‌ی OLED در هر ماه افزایش دهد. در اواسط سال ۲۰۱۷، ال‌جی دیسپلی ابتدا تصمیم گرفت کارخانه‌ی تولید نمایشگر OLED را در چین و کره‌‌جنوبی راه‌اندازی کند. درحدود یک سال بعد، ال‌جی دیسپلی توانست مجوزهای لازم را برای راه‌اندازی کارخانه‌ی گانژو از دولت چین و کره‌‌جنوبی دریافت کند و تیر سال گذشته، چین مجوز تأسیس کارخانه جدید تولید نمایشگر تلویزیون OLED‌ ال‌جی دیسپلی را تأیید کرد. ساخت کارخانه نیز نزدیک به یک سال زمان برد.

 

به‌نظر می‌رسد تولید آزمایشی نمایشگر OLED در ماه جاری آغاز شود و ماه ‌آینده تولید انبوه نمایشگرهای OLED ال‌جی را شاهد خواهیم بود. ال‌جی دیسپلی درحدود ۴.۲ میلیارد دلار برای راه‌اندازی کارخانه‌ی جدید خود در گانژو سرمایه‌گذاری کرده است؛ اما انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری باعث کاهش‌ هزینه‌های تولید نمایشگر شود. به‌علاوه، یارانه‌های دولت چین باعث می‌شود هزینه‌های استهلاک تا ۶۵ درصد کاهش پیدا کند. از یک سو، محصولات کارخانه‌ی جدید ال‌جی می‌تواند به‌ جبران مشکلات ناشی از روابط دیپلماتیک دو کشور ژاپن و کره‌جنوبی کمک کند و از سوی دیگر، با آغاز به کار کارخانه‌ی جدید، ال‌جی دیسپلی به‌عنوان رقیبی جدی‌تر برای شرکت‌هایی همچون BOE در بازار چین ظاهر خواهد شد.

 

با افزایش حجم تولید و کاهش هزینه‌های مربوط به تولید، ال‌جی می‌تواند نمایشگرها و تلویزیون‌های OLED‌ خود را با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه کند. باوجوداین، باید منتظر باشیم و ببینیم درنهایت، راه‌اندازی کارخانه‌ی جدید چه تأثیری بر ال‌جی خواهد گذاشت.

 

برای دیدن مطالب فناوری بیشتر اینجا کلیک کنید

منبع خبر